עמדת ז'בוטינסקי

עמוד:516

עמדת ז'בוטינסקי את עמדתו החדמשמעית - עמדה של שלילה ובוז להיטלר ולהיטלריסם , ללאומנות תוקפנית על כל הכתר בה — ביטא ז'בוטינסקי בהזדמ גויות הרבה , ובייחוד - בימי הוועידה העולמית של הצה '' ר בווינה ( אבגוסט ספטמבר . ( 1932 משנהיה היטלר קאנצלר הריפובליקה הגרמא נית ( 1933 . 1 . 30 ) לא עיכב ז'בוטינסקי את הבעת דעתל על האיש , מישטרו ומגמתי . כבר בשבוע השני הסיק את מסקנותיו ולא היסס להביאן אל הפומבי במאמרו 'גרמאניה' ' ) חזית העם . ( 1933 . 2 . 24 ' , בניגוד גמור לכול מחנה הנבוכים , שקיבלו את היטלר כהפתעה , העז ז'בוטינסקי שלא להאמין , כרב » ם שציפו לשינוי בגרמאניה , בסיכוי שישנה היטלר את שיטותיו . מיפלגתו קיבלה ( 1933 . 3 . 5 ) סמכות לשלוט במדינה בבתי חת הכלליות ל'רייכסטאג / וה'רייכסטאג' ביטל ( 1933 . 3 . 23 ) את חוקת ויימאר ומסר סמכויות דיקטאטוריות בידי היטלר . בהקדם יצאו החוקים נגד היהודים . ב 933 . 2 . 20 ו נאם ז'בוטינסקי בברלין נאום פומ בי - נאום גדול של שעות אחדות על בסיס עיוני רחב . אל הנאום הזה הגיע קהל רב , ובתוכו ציבור שהיה זר עד אותו זמן לציונות . ז'בוטינסקי הפך באותו נאום אף בשאלת היחס של הסו ציאליסם והקומוניסם אל היהודים ואל הציונות . אותו נאום נקבע זמנו חודשים אחדים מקודם , וז'בוטינסקי לא ראה לבטלו , אף על פי שעמדתו האנטי היטלרית היתה ידועה , משום שדווקא במקום הסכנה ביקש להביא דברי הת עוררות ואמונה . אותו זמן היתה עדיין הכניסה לגרמאניה חופשית , ואישי התנועה הציונית בי ( 300 טי' 'חזית הטם , 1933 . 3 . 31 ' , ועי' הסברו של ז'בוטינסקי ליואל פינקוס , שכטנזאן , 'ז'בוטינםקי' ב , . 263—282 טל ההרצ אה בברלין הובאה כתבה ארוכה , כ 200 שורות רחבות , ב'יידישה רונדשאו' , ( 1933 . 2 . 24 ) ואין בה אפילו רמז לדברי ההשמצה , שהיתה לתואנה גדולה בפיהם של משטינים . היה זה נאום מילחמה במיפלגת הפועלים — לפי ה'רונדשאו / — כלומר כנגד מפא.- י לדברי הטיתון לא הגיוני היה לבוא בהתנגדות זו לפני הבחירות לקונגרס . העיתון זילזל בהרצאתו שנמשכה 3 שטות , וטטן שלא 'היתה טל הנובה' הרגיל בריתוריקה ובאסתיטיקה בנאומיו של ז'בוטינסקי . דבוטינסקי אמר : שאלת היהודים היא חלק ממשבר הטולם , יש לדאוג לרנטאביליות ההון , שכן המיפטל הציוני הוא התיישבות . לא תהא התיישבות בדרך של מארכסיסם , ולא יהא תיעוש . הכתב מסר , שיש הרבה אמת בדבריו של דבוטינסקי , אלא שלחינם אמרם . הכתבה העויינת והמלעיגה מסרה טל הקשבה מליאה וטל תשואות רבות . דבוטינסקי דיבר בניגוד שבי 1 הקומוניסט לבין הציונות — דבר זה וכול שאר דבריו לא היה בהם כדי חידוש בשביל הציבוריות היהודית , ולא בשביל השילטונות הנאציים . היטלר ערד חוזה ידידות גנם סטאלין במאי , ( טי' 'דבר , ( 1933 . 5 . 30 ' , והקומוניסטים סייעו לטלייתו בטקיפין . 'העולם' הביא ( 1933 . 3 . 2 ) את רשימתו על ההרצאה ; ' היה חשש התקפות של נאצים טל אסיפה זו , ולפיכך הועמדה פלוגת שוטרים לסוכד עליה . ז'בוטינסקי נגע גם בשאלת יהודי גרמאניה והביע את תקוותו , כי הם ימצאו את האון בעצמם 7 עמוד ולהגן על זכויותיהם ולהתגבר על הסכנות הצפויות להם . לעומת זה הוא מזהיר את היהודים מנטות אחר הקומו ניסם , שהוא הסכנה הכי גדולה ליהדות . בעיקר דן דבוטינסקי , כמובן , בציונות . ' ... אין רמיזות לא שם ולא כאן לטענה המאוחרת והרחוקה של בן גוריון ואחרים , כאילו עסק ז'בו סינסקי בהלשנה . הפעולות האנסי יהודיות הבולטות מצד ההיטלריסטים החלו רק בחודש מארס . פרק סה מילחמת יהודה וגרמאניה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר