פתח דבר

עמוד:9

פתח דבר 9 הייתה כפילות ממשית בין מאמרים שונים , הוסרו קטעים שונים ממאמר זה או שבהם מאליו שהמאמרים ברור שבו משמעותם רבה יותר . עם זאת , ר אחר , ושולבו במאמר אח עודם מנוסחים במידה רבה בצורתם הראשונית , כפי שנכתבו ונערכו במקור במסגרת אנו להודות עמוקות לכל אלו הבמות המקוריות שבהן פורסמו . במסגרת זו מבקשים שהעניקו לנו את הזכות לפרסם מחדש מאמרים שראו אור בבמות שונות . רשותם זו אפשרה לנו ליצור קובץ מלא ומגוון בהרבה מזה שניתן היה להכין ללא נתינתה . אות לפרסם מחדש ברבים י תודתנו העמוקה נתונה , מטבע הדברים , לרב מדן עצמו , שנ השנים הארוכות שחלפו מאז פורסמו מרביתם לראשונה , וחרף את מאמריו , למרות העובדה שיש להניח שלאורך השנים נוספו על הכתוב בהם פרשנויות ורעיונות שונים בבחינת גרסה בתרא ותורה שבעל פה , שבמסגרת זו לא יינתן לה ביטוי מספק . הרב מדן בנתינתם המחודשת , ליווה את מלאכת הכנת הספר בעינו הטובה , ותקוותנו שהדברים , יכבדו את כותבם , ולא רק את הבמה שבה הם מתפרסמים . תודתנו גם לרב יובל שרלו , אות לכתוב במיוחד לצורך הספר מבוא המתייחס בצורה סדורה לרב מדן ולשיטתו י שנ הפרשנית בלימוד המקרא . של המכללה האקדמית הרצוג , שבמסגרת ' תבונות ' הספר רואה אור בהוצאת השונים ראו אור במהלך השנים חלקים ניכרים מתורתו של הרב מדן , הן על פרסומיה ספרי הנביאים והכתובים והן על חטיבות נוספות בתורה שבכתב ושבעל פה . בפרסום רות מחודש זה רואה ההוצאה חלק מחובתה , להציג בפני הציבור הרחב והמתעניין את פֵּ צוג , הן בסוגיית המקרא ופרשנותו מכללת הר של הכתובה של ישיבת הר עציון ון תורת המתחדשת , והן בסוגיות נוספות . תקוותנו שהדברים יתקבלו פעם נוספת על לב הקוראים , ויעוררו עניין ודיון מחודש בפרשנויות מקראיות ממוקדות , כמו גם בעצם הפרשנות המקראית בת זמננו , והאתגרים הנובעים ממנה . אביעזר כהן ו ראובן גפני

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר