מבוא: רוג'ר נגד טייגר

עמוד:14

ברציפות . וודס הצטרף אליו במלתחה לחגיגת ניצחון עם שמפניה . החיבור ביניהם היה ייחודי רק להם . "אף פעם לא דיברתי עם מישהו שהכיר כל כך מקרוב את התחושה, איך זה להיות בלתי ‑ מנוצח", תיאר זאת פדרר מאוחר יותר . עד מהרה הם נעשו חברים והפכו למוקד דיון בנושא מיהו הספורטאי הדומיננטי בעולם . ועדיין, פדרר הבחין בניגוד ביניהם . "הסיפור שלו היה שונה לגמרי מהסיפור 8 "גם כשהיה נער, היעד שלו היה לשבור אתשלי", סיפר לביוגרף בשנת 2006 . שיא הניצחון בכמה שיותר טורנירים גדולים . אני סתם חלמתי לפגוש את בוריס בֵּקֶר או להגיע לשחק פעם בווימבלדון" . יחסית לנער שהוריו לא דחפו אלא "משכו" אותו, ושבתחילת דרכו לקח את הענף שלו בקלות, להתפתח ולצמוח למי ששולט בספורט נראה כמו דבר יוצא דופן למדי . שלא כמו טייגר, לאלפי ילדים ונערים היה יתרון התחלתי על רוג'ר . החינוך הלא ייאמן שזכה לו טייגר עמד בלבם של כמה ספרים רבי ‑ מכר בנושא פיתוח מומחיות . אחד מהם היה מדריך הורות שכתב אביו של טייגר, ארל . טייגר לא רק שיחק גולף . הוא היה מעורב ב"תרגול ממוקד", הסוג היחיד של תרגול ששווה משהו בעיני החוק שמורה על 10,000 שעות תרגול, ושנעשה מאז נפוץ ביותר . "החוק" מייצג את הרעיון שמספר מצטבר של שעות אימון מתמחה הוא המשתנה היחיד בפיתוח מיומנות, לא משנה באיזה תחום . תרגול ממוקד, כך לפי מחקר שבדק 30 כנרים ושממנו נולד 9 מתרחש כאשר המתרגלים "מקבלים הוראות מפורשות בנוגע למתודה החוק, הטובה ביותר", ועל כל אחד מהם משגיח מדריך שנותן "פידבק מיידי שמוסיף ידע והבנה של תוצאות ביצועיהם", והם "מבצעים שוב ושוב משימות זהות או דומות" . הררי מחקרים בנושאי פיתוח מומחיות מראים שספורטאי עילית מבלים בתרגול ממוקד וטכני מדי שבוע יותר זמן מאלה שהישגיהם אינם מציגים שינוי . 14  מולטי טאלנט

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר