מבוא - 'יופי חדש במה שנעלם'

עמוד:13

13 מ ב ו א , אינו אלא התהליך ההיסטורי של ההתגלות ההדרגתית של גיסא אותה שפה טהורה . פיתח של המתרגם"משימתו חמש שנים לפני המסה על "ואולם כשלעצמהבנימין רעיונות פסימיים הרבה יותר . במסתו "על השפה חוסר השלמות המאפיין את בועל שפת האדם" הוא התרכז דווקא חולשתה היסודית של השפה נובעת מהקרעלפי בנימין, השפה . בשפה בעקבות תהליךזו נוצרהתהוםהמשמעות והמילה . הקיים בין של האדם לתפוס את המציאות באופן ישירודרדרות כושריה לים את כוחן הראשוניי ואינטואיטיבי . כתוצאה מתהליך זה איבדו המ מדובר כאןיים בלבד, לאמצעי קשר ותקשורת . נוהפכו לכלים תועלת גםבאסון קדמוני, שמקורו בסיפור התנ"כי של מגדל בבל, אך הוא משמעות האמיתית של חטא אדם הראשון : "כאשרעל המצביע העדן, הוא איבד את הכושר לבטא את המציאותהאדם מגןגורש תוך תהוםלא המוחשית, כלומר פרש משימוש בשם, ונפל המלים לכלי תקשורת גרידא, לניביהופכות בו אשר האמצעיות, בל ; תהום זה הוא תהום הפטפוט" . כך שחוסר השלמות של השפה ה להפך, מהעובדה שהיאאלאנובע מהעובדה שהיא דלה מדי,אינו עשירה מדי . השפה אינה מתאימה להבעת המשמעות האמיתית של כיווןלים, אלא מישיש פחות מדי מכיווןת המציאות, לא מיחווי השפה ממה שאפשרסובלתשישנן יותר מדי : "ביחסה למציאות, מאמר . בכל יצירתו'", כותב בנימין באותו יםנויילכנות כ'עודף כ מורגשת השאיפה להימנע מאינפלציה של דיבורים, ולהגיע, בעזרת בין ריכוז גדול ככל האפשר של השפה, לחפיפה כמעט מושלמת משמעות ומילה . בה הואאשר ( 1928, ) הגרמניתדרמת הבארוקראשית ביצירתו 18, - וה 17 - הותמפתח את תורתו על האלגוריה הבארוקית מהמא ימין צעד נוסף בהרהוריו על מהות השפה . נקודת המוצא שלצועד בנ הפירוש המסורתי של האלגוריהמהספר היא הסתייגותו של בנימין הבארוקית, כצורת התבטאות מנוונת, משום שהיא קברה, כביכול, קישוטיות החונקת של דימוייה . לכל משמעות אפשרית מתחת וקית כרקמהלעומת השקפה זו, מציג בנימין את השפה הבאר ת עולם פסימיתסעקבית של תמונות, המביעה במכוון תפיושיטתית

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר