מבוא - 'יופי חדש במה שנעלם'

עמוד:12

12 ו ל ט ר ב נ י מ י ן ו ר ו ח ה מ ו ד ר נ י ו ת מרקסיסטיים . אףביצירות האחרונות המושתתות על מערכת מושגים המונח "חוויה" צורה מיוחדת של תפיסת מצייןבהקשר זה שעל פי המציאות, בלי שום יחס לדת, יש בו בכל זאת נימה כמעט מיסטית, פעמית של - באה מהתייחסותה של החוויה אל הסגולה החדאשר עידה בברור על האחדות הנסתרתנימה זו מ – הדבר הנתפס מחשבתו של בנימין, על כל גלגוליה . את המחזיקה במסגרת אחת מבטא בנימין בפעם הראשונה רעיון אשר 8191במסתו משנת יהפוך לגורם יסודי בשלב הבא של התפתחותו המחשבתית : "כל ידע לכן חידוש הפילוסופיה ; פילוסופי מתבטא אך ורק באמצעות השפה" שירת ההכרה לחוקיות הפנימית של הלשון . בנימין כתבכרוך בק מאת פרנץ כוכב הגאולה שורות אלה שלוש שנים לפני הופעתו של רוזנצווייג, אשר כולל רעיונות קרובים מאוד לאלה של בנימין . הוא ניתן להניח שהושפע עמוקות מכמהו,2291 - ב כוכב הגאולה קרא את משימתו , " 1291במסה משנת ממחשבותיו היסודיות של רוזנצווייג . מאת זתמונות פרי אתהקדמה לתרגומו אשר הנהשל המתרגם" ) הואאשר אותה "שפה טהורה", הבודלר ( , פיתח בנימין את מושג כך : מגדיר אם יש בנמצא לשון שהיא לשון האמת, אשר רזיה האחרונים של ההוויה, שכל מחשבה שוקדת עליהם לפענחם, ספונים הרי לשון זו, לשון האמת, – ואף בשתיקהבה בלי כל מתח, 1 היא הלשון האמיתית . מהמושג היהודי העתיק של "שפה ברורה",כנראה,רעיון זה מושפע ( , אשר אמורה להיות הלשון המאוחדת של 9 : ) שמקורו בצפניה ג השפהת, מסתמך בנימין על תפיסבמקבילהאנושות בימות המשיח . אתמלרמה, שראה בשירהשל המשורר הצרפתי סטפןהפיוטית ביטוי השפה המקורית של האנושות . כדברי בנימין, "שפה טהורה" זאת חבויה למעשה מאחורי השפות הממשיות השונות . פיתוח ובתרגומים מאידךגיסא הלשונות, כפי שנעשה בתחום הספרות מחד תרגם", תרגום : נילי מירסקי, מתוך ז'אק ולטר בנימין, "משימתו של המ . 1 . ,135 עמ' ,2003 תל אביב : הוצאת רסלינג, נפתולי בבל דרידה,

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר