מבוא

עמוד:10

10 ארי קטורזה התקופה כוללים בפוסט-פאנק להקות סינתי-פופ וכן את להקות הניו-פופ ( הניאו-רומנטיקנים של תחילת שנות ה- 80 ) . למעשה, הדיון בספר זה יעסוק בתנועה מוזיקלית ענפה הקושרת להקות גיטרות, הרכבי סינתי-פופ, צעירים אנרכיסטים בעלי יומרה אינטלקטואלית וכוכבי פופ שכיכבו לא רק על מסך MTV-ה , אלא גם ב עד פופ של הטלוויזיה הישראלית . בניגוד לסטריאוטיפ השגור בקרב חובבי רוק קלסי, היצירה המוזיקלית שבין 1976 לבין 5 / 1984 הייתה חלוצית, פורצת דרך ובעלת השפעה מוחצת . הפאנק, הפוסט-פאנק והניו-וייב הגיעו לעולם ברגע של שינוי היסטורי משמעותי הן באמריקה והן בבריטניה . השפע והקונצנזוס הליברלי שאפיינו את הכלכלה המערבית אחרי מלחמת העולם השנייה החלו להראות קשיי נשימה במהלך שנות ה- 70 . עלייתם לשלטון של רונלד רייגן בארצות הברית ( 1980 ) ושל מרגרט תאצ'ר בבריטניה ( 1979 ) סתמה למעשה את הגולל על הקונצנזוס הכלכלי- ליברלי . במשך שלושה עשורים, מאז תום מלחמת העולם השנייה, הצליחה אירופה המערבית להדביק את המודל האמריקאי של רמת חיים ונהנתה מפוליטיקה סוציאל-דמוקרטית, גם בתקופות כהונה של מפלגות שמרניות . אולם קשיים במימון הקונצנזוס, לצד אירועים כלכליים היסטוריים כגון משבר הנפט ומשבר התעשיות המסורתיות ודעיכתן במהלך שנות ה- ,70 ואי-הצלחתן של המדינות להתמודד עימם, הולידו קולות ניאו-ליברליים חדשים שקראו לשידוד מערכות, לחשיבה רעננה ולארגון מחודש של מדינת הרווחה . החמדנות, כמושג וכסדר יום, חזרה לאופנה דרך הגותם של נביאי השוק החופשי, פרידריך הייק ( Hayek ) ותלמידו האמריקאי מילטון פרידמן ( Friedman ) . רעיון החמדנות - כדלק היצירתי של החברה המערבית - היה לסמל של רוח התקופה . הטון המוניטריסטי שילב באופן טבעי את הרעיון הדרוויניסטי, קדושת חיי היחיד, אי-התערבות של המדינה בכוחות השוק וקריאה למיתון

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר