חינוך ושיקום ילדים ומתבגרים כבדי שמיעה וחירשים: היבטים תאורטיים ויישומיים - כרך א

עמוד:3

| 3 דברים לזכרה של חגית בר לב - שקולניק ספר זה מוקדש לזכרה של חגית בר לב - שקולניק . חגית הייתה אחת מהתלמידות הבולטות, דוקטורנטית, עוזרת הוראה ומחקר, מרצה במסלול לחינוך תלמידים עם ליקויי שמיעה . היא הייתה היוזמת והמרכזת האקדמית של התכנית להכשרה של פרחי הוראה בשנת הסטאז' ביחידה לקידום סגל הוראה בחינוך . חגית נפטרה בטרם עת ביום ד', 9 ביוני 2010 ( כ"ח בסיוון תש"ע ) , בהיותה צעירה, חיונית וחפצה בחיים . ביום המר והנמהר שבו נפרדנו ממנה נשאה פרופ׳ אסתר דרומי הספד שממנו קראה את הקטע הבא מתוך ספר הטאו : היודע אחרים – פיקח היודע עצמו – נאור היודע מתי די - עשיר המתמיד בדרכו – בעל רצון הכובש אחרים – בעל עוצמה וכוח הכובש עצמו – גיבור בחגית ניתן היה למצוא את כל התכונות הללו : פיקחית, נאורה, עשירה בחלקה, בעלת כיוון ורצון חזק, עוצמתית וכובשת לב תלמידיה ועמיתיה, והעיקר גיבורה שבגיבורות . ועוד - טובת לב הייתה מאין כמוה, ישרה וזכה, רואה נכוחה וחכמת לב ומוח, אוהבת ונאהבת, אישיות מיוחדת אשר כל מי שזכה בקרבתה ובתשומת לבה לא ישכח אותה לעד . הכרנו את חגית לפני כ - 30 שנה, כאשר נרשמה למסלול לחינוך תלמידים עם ליקויי שמיעה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל - אביב . חברי ועדת הקבלה בחנו את רשימת המועמדים וראו בראשה את חגית, שבלטה בנתוניה מעל ומעבר לכל הנרשמים . באותם ימים היה מסלול זה מסלול לימודים חד - חוגי חדש, הכיתות היו קטנות והקשר בין המרצים לסטודנטים היה הדוק . חגית בלטה בהצטיינות בלימודים ובמחויבות לשליחות של החדרת מורים משכילים למערכת החינוך של תלמידים עם ליקויי שמיעה . היא השתלבה כמתרגלת בחוג מיד עם תחילת לימודיה לתואר השני . לחגית היו יוזמות חשובות, ביניהן הקמת תכנית "פרח" לתלמידים עם ליקוי שמיעה .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר