פרק שני - AN ARCHITECT IS THE DRAWER OF DREAMS

עמוד:11

ציר הכניסה לבית חודר את הגריד הריבועי באלכסון ושובר את האורתוגונליות של המגרש וגם זה המגדיר את מערכת היחסים של חללי הבית השונים אחד עם האחר ועם הנוף הייחודי לים . הבית ממסגר את אינסוף - הים, כך שחוויית הנוף מקבלת פורמטים שונים : בכניסה, בתווך, בחדרים ובחוץ . הפטיו המרכזי היווה בסיס לתכנית, הוא ממסגר את הנוף מצד אחד ומאפשר נגישות לים מצד שני . כך נוצרת סכמה של שלוש חצרות : חצר כניסה קדמית, פטיו מרכזי סביבו בנוי הבית וחצר אחורית . חדרי השינה וחללים הציבוריים פונים לפטיו מצד אחד ולים מצד שני . נ עם הכניסה מהחצר הקדמית, הים מתגלה מהפטיו דרך חריץ הפינה הנגדית, המערבית . גם בריכת השחייה הבנויה על אותו הציר, מונמכת תחת מפלס הבית בכדי לא לחתוך את המבט ולהותיר את הים ראשון בהיררכיה . החצרות והפטיו ( ששטחם זהה לשטחים הבנויים ) , מגדילים את תחושת החלל, מפרידים וגם מחברים בין האגף הציבורי ( סלון, פינת אוכל, מטבח ) ובין אגף חדרי השינה, כך שכל החדרים פונים לפטיו הפנימי ובו בזמן גם מפנים חזית פתוחה אל הים פרק שני / / AN ARCHITECT IS THE DRAWER OF DREAMS אדריכלית אורלי שרם 11

מתחמי עיצוב ואדריכלות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר