פתח דבר

עמוד:7

7 זן ואמנות הצלת הפלנטה בשנות השישים, לפני שעזב למערב כדי לקרוא לשלום, תאי הקים בוייטנאם תנועה בת אלפי פעילים חברתיים צעירים . כקול מוביל לשינוי חברתי לא - אלים, הוא שיתף פעולה עם ד"ר מרטין לותר קינג, שאיתו חלק חזון לבניית "קהילה אהובה" אשר תוכל להתעלות מעל פילוג, אפליה ושנאה – קהילה שבה יתאפשר פיוס אמיתי בין כל בני האדם וכל העמים . בשנות השבעים, יחד עם חברים ועמיתים, תאי חילץ מלב ים בקרבת סינגפור פליטים שנמלטו בסירות ויזם את אחת מוועידות הסביבה הבינלאומיות הראשונות באירופה . במהלך העשורים הבאים, תאי יצר דרך ללמד וליישם תרגול מיינדפולנס בחיי היומיום, כדי להנגישו למיליוני אנשים . הוא חלק את חזונו למנהיגות חומלת עם פוליטיקאים, אנשי עסקים, פעילים חברתיים ובהמשך גם עם מנהלי חברות הייטק בעמק הסיליקון . מתוך ניסיונו האישי – ולא אחת הכואב – הוא פיתח קוד אתי אוניברסלי פשוט אך רב עוצמה, המציע מצפן בהיר לניווט דרכנו קדימה, בתקופות של חוסר יציבות וקיטוב . ברגע זה ממש אנחנו עומדים מול צומת משמעותי של משברים : הרס אקולוגי, התמוטטות אקלימית, אי - שוויון במגמת עלייה, ניצול ועוול גזעי, כל זאת בנוסף להשפעותיה המתמשכות של מגיפה עולמית קטלנית . המצב דוחק, בלשון המעטה . כדי להתמודד עם האתגרים האלה כמיטב יכולתנו, עלינו למצוא דרכים לחזק את הצלילות, החמלה והאומץ שבתוכנו . טיפוח תרגול יציב של מדיטציה ושל תשומת לב אינו סם הרגעה שנועד לאפשר בריחה, אלא דרך להשקיט באמת את התודעה ולהתבונן לעומק, כדי לראות את עצמנו ואת העולם בבהירות . מתוך הבסיס הזה של צלילות ותובנה, נוכל לפנות לעשייה ההולמת והיעילה ביותר כדי לחולל שינוי, וליצור תרבות מתחדשת ומשתקמת שבה כל חי זוכה לכבוד . תאי אומר לנו ש"העולם אינו זקוק לעוד אידאולוגיה או דוקטרינה, אלא לסוג ההתעוררות שתוכל להשיב את כוחנו הרוחני" . ספר זה, שנערך בידי תלמידיו, מציע את משנתו מעוררת ההשראה והעדכנית ביותר לדור הבא, דרכה הוא מדריך אותנו

רדיקל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר