מבוא

עמוד:11

11 פדגוגיה אחרת השנייה עוסקת בפדגוגיה נרטיבית רב – תרבותית, המאפשרת השמעת סיפורים של סטודנטים "אחרים" - במקרה זה יהודייה דתייה, דרוזית ובדואי שהתנסו בהוראה בבית ספר ממלכתי קיבוצי - כדרך לחנך ילדים יהודים להכיר את ה"אחר" . השמעת הסיפורים בגוף ראשון כחוויה אישית מאפשרת קיום שיח, שאילת שאלות ולמידה . הפרק השביעי והאחרון דן בהערכה ובהתאמתה ללמידה לאורך החיים, בליווי דוגמאות מההתנסויות שתוארו לאורך הספר . פרק זה עוסק ברפורמת בולוניה ובמעבר מגישות ממוקדות מורה ( teacher - centered approaches ) המדגישות את מטרות ההוראה לגישות ממוקדות תלמיד ( student - centered approaches ) המדגישות את תוצאות הלמידה ובצורך בהערכה בת – קיימה, הכרוכה לא רק בהערכה מעצבת או מסכמת במסגרת קורס בודד או תוכנית לימודים, אלא בצורך לפתח אצל הלומד מיומנויות של שימוש אפקטיבי בכלי הערכה, שבעתיד יוכל להשתמש בהן באופן עצמאי . נוסף על כך, הפרק דן בקשיים המלווים תהליכי הערכה בהשכלה הגבוהה בדרך לביסוס למידה לאורך החיים . ספר זה עשוי להיות בעל ערך רב לקהל רחב : לסטודנטים לחינוך ולפרחי הוראה האמונים על פיתוח מיומנויות למידה לאורך החיים בדור ההמשך ; למרצים ולאנשי חינוך המבקשים לייעל את שיטות הוראתם ; לחוקרים בתחום הלמידה וההוראה ולקובעי מדיניות ומקבלי החלטות בנושא קידום הלמידה לאורך החיים בישראל ; וכן לכל המתעניין בתפקידיו של החינוך בכלל וההשכלה הגבוהה בפרט, הלכה ומעשה, בהתאמת דור העתיד ללמידה לאורך החיים .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר