מבוא

עמוד:9

9 פדגוגיה אחרת הייתה קידום למידה לאורך החיים, עדכון תוכניות לימוד ושיטות הוראה ברמה מוסדית ועידוד שיתופי פעולה בתחום ההשכלה הגבוהה בין מוסדות באיחוד האירופי למוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל . מטרה זו מושגת על ידי העברת הידע והניסיון שנצבר 3 במוסדות ההשכלה הגבוהה האירופיים למוסדות בארץ . בספר שבעה פרקים . הפרק הראשון מגדיר מהי הלמידה לאורך החיים, מפרט את הרציונל שעומד בבסיס הגישה ואת ארבעת היסודות המגדירים למידה זו : ( 1 ) "ללמוד לדעת" ; ( 2 ) "ללמוד לעשות" ; ( 3 ) "ללמוד להיות" ; ( 4 ) "ללמוד לחיות ביחד" . בפרק השני מוצגות התיאוריות המרכזיות, קונסטרוקטיביסטיות ופוסט – קונסטרוקטיביסטיות, העומדות ביסוד הלמידה לאורך החיים . בהמשך מוקדש פרק לכל יסוד ( פרקים שלוש עד שש ) . בכל פרק מובא בסיסו התיאורטי של היסוד ואחריו תיאור מקרה שבו היסוד מודגם במסגרות להשכלה גבוהה . הפרק השלישי - "ללמוד לדעת" - יודגם באמצעות משחוק ( gamification ) , הדן בשימוש במרכיבים משחקיים ובמאפייני משחקי וידאו כדי להגדיל מעורבות ומוטיבציה של אנשים לפעול בהקשרים שאינם משחק, למשל להשתתף במשימות לימוד שיתופיות . המקרה המתואר בפרק זה דן בפלטפורמה אינטרנטית הפתוחה לכול, המאפשרת המרה מהירה ופשוטה של כל תוכן לימודי למשחק תפקידים אינטראקטיבי . פלטפורמה זו מאפשרת למורים ולתלמידים, ליזום, לתכנן וליצור שיעור שמעודד למידה עצמאית, חשיבה ביקורתית ורב – שיח . הפרק הרביעי - "ללמוד לעשות" - עוסק בחשיבות פיתוחו של "מומחה סתגלן" . מומחיות זו כרוכה לא רק בהכרת שיטות 3 . ספר זה מומן בתמיכת הנציבות האירופית . פרסום זה משקף את דעותיהן של המחברות בלבד, הנציבות אינה נושאת באחריות לכל שימוש שעשוי להיות במידע הכלול בו .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר