הוראה מאלתרת - זו לא מילה גסה

עמוד:3

| 3 תודות תודה והערכה רבה לפרופ' שפרה שינמן מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה, שבהנחייתה המסורה במסגרת הפוסט - דוקטורט נחשפתי לתפיסתה ולמחקריה על תאטרון חינוכי ולזיקות המורכבות שבין הוראה לתאטרון, כולל המושג אימפרוביזציה כאופן ידיעה . ללא ספק השפעתה של שפרה ניכרת לאורך הספר ועל כך תודתי הרבה . ברצוני להודות לפרופ' דן אוריין, מורי ורבי, שמלווה אותי מאז תחילת דרכי באוניברסיטה כסטודנט לתאטרון קהילתי - חינוכי . גישתו התאורטית המעמיקה לצד חוכמה ונדיבות לב הן נכס נדיר במקומותינו . אני מודה לפרופ' שולמית לב - אלג'ם ולפרופ' גד קינר על הייעוץ המקצועי ועל ההערות המועילות שעזרו לי לקדם ולפתח את המחקר . אני מודה לאנשים שבזכותם הכרתי את עולם התאטרון בכלל ואת האימפרוביזציה בפרט . לבמאיות היקרות זמירה רון ועדה מירסקי, שנטעו בי את אהבת התאטרון כבר בראשית דרכי כנער במסגרת תאטרון לנוער במתנ"ס נוה אליעזר בתל אביב ; לאמיר אוריין מ"תאטרון החדר" ששיטת "המעגל הפתוח" שלמדתי ממנו הייתה בסיס חשוב להתפתחותי המקצועית, והיא נוכחת לא מעט גם בספר זה ; ולריבי פלדמסר - ירון, שבזכותה הכרתי למעשה את עקרונות האימפרוביזציה, התנסיתי בה ואף הבנתי כיצד יש להורות אותה לתלמידיי . חלק לא מבוטל מחומרי הספר נולדו במסגרת הדרכתי הפדגוגית בין השנים 2006 - 2009 במכללת סמינר הקיבוצים בבית הספר לאמנויות המחול במסלול להוראת תאטרון - מחול . תודה מיוחדת למי שהיו שותפיי להדרכה רונן יצחקי ורינת גלילי ולכל שאר צוות ההוראה והנהלת בית הספר . אני מודה לכל הסטודנטיות והסטודנטים מסמינר הקיבוצים שהתנסותם המעמיקה, התלהבותם ומרצם היו המקור והבסיס להתהוותו של מחקר זה . כמו כן ברצוני להודות ליחידה להכשרה ספר זה מוקדש באהבה רבה לורד רעייתי ולבנותיי היקרות שירה ואביגיל . שרק נדע להמשיך לאלתר את הרפתקת חיינו .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר