פתח דבר

עמוד:11

11 קלקלת יחסים משאבי אנוש, ליועצים ארגוניים ולבעלי תפקידים אחרים העוסקים בניהולם של משאבים אנושיים, להבין את האתגר וללמוד כיצד להתמודד עם ההשלכות החברתיות, המוסריות והכלכליות של אינטראקציה בין – אישית קלוקלת . בסוגיות אלו עוסק הספר ובתג המחיר שאותו הן גובות . הסוגיות שבהן עוסק הספר חלחלו כבר אל מעבר לעולם האקדמי, ואת הביטוי המוחשי לכך ניתן לראות בהתעניינות גוברת והולכת של ה – Organisation for Economic Co - operation ( OECD and Development ) ומשרד הכלכלה, כנציגו הישראלי, בתופעה שזכתה לכינוי "הצקות והתעמרות במקום העבודה" . בשנת 2012 החל משרד הכלכלה לחקור את ההשלכות של הצקות והתעמרות 1 אם יתבצעו מחקרים מקיפים במקום העבודה על פריון העבודה . נוספים ברמה לאומית ואם תקודם חקיקה בנושא לאור הממצאים שיעלו במחקרי ההמשך, תצטרף ישראל לשורה של מדינות מערביות שבהן קיימת חקיקה שמטרתה הסדרת נורמות של התנהגות ראויה במקומות עבודה . בכתיבת ספר זה יצאתי למסע דרך מחוזות תיאורטיים ויישומיים שענו, בין היתר, על שאלות כמו : מהי התנהגות לא ראויה בארגונים ומהם גורמיה ? מהן השלכותיה החברתיות והכלכליות של התנהגות זו ? מהו הפרופיל המאפיין את הקורבן ומהו זה המאפיין את התוקף ? כיצד נמנעים מאינטראקציות שליליות וכיצד מטפלים בהן כאשר אלו מתרחשות ? למרות שהספר יענה על שאלות אלו ושאלות נוספות מתוך פרספקטיבה ארגונית, הסוגיה הרגשית המצויה במרכזו חורגת הרבה מעבר לגבולותיו הרציונליים – כלכליים של הארגון . הבחירה בין שבילים של התנשאות, העלבה וזלזול, שהם מאפייני הליבה של התנהגות לא ראויה, לבין נתיבים של כבוד, הערכה וקבלה ללא תנאי של האחר עומדת בפני כולנו מדי יום, בכל אינטראקציה בארגון ומחוצה לו . היא שזורה בהוויה האנושית ובמובנים רבים

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר