סוגים של שיתופי פעולה בין בתי ספר: מסגרת מושגית, מערך מניעים ותובנות דוח מת"ת

עמוד:2

2 לשכת המדען הראשי במשרד החינוך ומינהל החינוך הדתי פנו ליוזמה – מרכז לידע ולמחקר בחינוך בבקשה ללמוד על סוגים של שיתופי פעולה בין בתי ספר . דוח מת”ת ( מידע תומך תכנון ) נועד להשיב על שאלות ממוקדות בסוגיות אקטואליות של צוותים להתוויית מדיניות . התוצר הוא מסמך ממוקד, בהיר ומותאם אישית לצורכי הגוף המזמין . דוח מת”ת סוקר ספרות מחקר עדכנית וכן מדיניות חינוך . הסקירה נעשית בהתאם לנושא הנדון והיא מפנה את הקוראים והקוראות להרחבות . על הפקת דוחות מת”ת אמון צוות היוזמה : ד”ר תמי חלמיש אייזנמן : מנהלת ד”ר עדו ליטמנוביץ ושירה זיוון : עורכי הסדרה מוריה יזרעאלב : עורכת הפרסומים אילה ולודבסקי-יובל : אחראית על הנגשת חומרים וידע ארגוני דוח זה נכתב בידי ד”ר חן ליפשיץ, נערך בידי חוה לוסטיג-מלימובקה ועוצב בידי אמונה כרמל . בכל שימוש במסמך זה או ציטוט ממנו יש לאזכר את המקור כדלקמן : ליפשיץ, ח’ ( 2019 ) . סוגים של שיתופי פעולה בין בתי ספר : מסגרת מושגית, מערך מניעים ותובנות . יוזמה – מרכז לידע ולמחקר בחינוך . תהליך הכתיבה של דוחות מת”ת כולל ליווי אורך של מומחה או מומחית תוכן, לצד התייעצות עם חוקרות, חוקרים, נשות שטח ואנשי שטח ; זאת לצורך כתיבת דוח מקיף המותאם לשדה החינוך בישראל והולם את צורכי הגוף המזמין . רבות מההערות שקיבלנו הוטמעו בדוח זה . הערות כלליות על הדוח או כאלו העומדות בפני עצמן שולבו בנספח . תודה שלוחה ל פרופ’ אודרי אדי רקח , מומחית בסוציולוגיה ומינהל חינוך ובפרט ביחסי בית הספר וסביבתו ואי-שוויון חברתי במערכת החינוך, אשר ליוותה את כתיבת הדוח וסייעה רבות בעיצוב תכניו . תודה גם לכל מי שסייעו בהכוונות, הערות, הארות ומתן חוות דעת ( לפי סדר אלפביתי ) : ד”ר שלמה גולדמן , מנהל תחום מחקרים וניסויים חינוכיים, לשכת המדען הראשי, משרד החינוך ; מיכל דה האן , סגנית מנהל מינהל החינוך הדתי ( פדגוגיה ) , משרד החינוך ; ראובן לייבל , מנהל המחוז, המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער, משרד החינוך ; ד”ר שני פייס , מנהלת שותפה בלימוד משותף, מט”ח ; פרופ’ חן שכטר , פרופסור מן המניין בבית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר