תוכן העניינים

עמוד:5

תוכן העניינים מבוא 13 ........................................................................................................................ זהות מקצועית של מורים : המושג ומדידתו .................................................................... 19 זהות מקצועית .................................................................................................................. 20 חשיבות המחקר על זהות מקצועית של מורים .......................................................................... 20 מהי זהות מקצועית של מורים ? 21 ............................................................................................ הגישה הפרשנית וגישת הרכיבים בזהות המקצועית של מורים .................................................... 22 נרטיב מקצועי וזהות מקצועית 24 ............................................................................................. שלבים בגיבוש הזהות המקצועית של המורה ........................................................................... 24 פיתוח הפריטים ................................................................................................................. 26 שיטה .................................................................................................................................. 27 תוצאות ............................................................................................................................... 27 ניתוח גורמים מגשש ( 27 ............................................................................................... ( EFA ניתוח גורמים מאשש ( 29 .............................................................................................. ( CFA דיון .................................................................................................................................... 30 זהות מקצועית ושחיקה בקרב מורים 37 ............................................................................. תופעת השחיקה .................................................................................................................... 37 שחיקת מורים ....................................................................................................................... 39 הגורמים לשחיקת מורים ......................................................................................................... 39 גישות משלבות ..................................................................................................................... 41 התמודדות עם שחיקה 42 ............................................................................................................ זהות מקצועית ושחיקה בקרב גננות , מורות בבית הספר היסודי והעל - יסודי בישראל 47 ........... שיטה .................................................................................................................................. 48 תוצאות ............................................................................................................................... 48 השוואה בין הקבוצות ......................................................................................................... 48 הקשר בין שחיקה לזהות מקצועית ............................................................................................ 51 ציון השחיקה הכולל ........................................................................................................... 51 תשישות נפשית 52 ................................................................................................................ אי מימוש עצמי ................................................................................................................. 53 דה - פרסונליזציה 54 ............................................................................................................... דיון 56 ................................................................................................................................... זהות מקצועית ושחיקה בקרב מחנכות כיתה ומורות מקצועיות בבתי ספר יסודיים 63 ............... מחנכי כיתה 63 ......................................................................................................................... שיטה .................................................................................................................................. 65 תוצאות ............................................................................................................................... 65 השוואה בין הקבוצות ......................................................................................................... 65 הקשר בין הזהות המקצועית לשחיקה בקרב המחנכות ובקרב המורות המקצועיות ........................... 67 אי מימוש עצמי ................................................................................................................. 68 דה - פרסונליזציה 69 ............................................................................................................... ציון השחיקה הכולל ........................................................................................................... 70 דיון 71 ................................................................................................................................... הבדלים בין הקבוצות בזהות המקצועית ובשחיקה 71 ....................................................................

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר