גננת

עמוד:277

התביישתי בהם , וזה קורה הלאה . המבוכה שלי גם מזה שאני לא יודעת לקראת מה כן ללכת . תראה , כשאני מדברת עם גננות , היתה תקופה שנורא נכנסתי לעניין הזה של להחזיר את הגננות קודם לעצמן , למקורות . אני ניתקלתי בהתנג דות איומה . גננת עשתה יום מיפגש עם ההורים בנושא של העידה שהיא עבדה שם , תוניסאים . היא באה אלי אחר כך ואומרת : "תמר , אני השתכנעתי - אבל את יודעת איך ההורים התנפלו עלי " !? אני אומרת לה : "למה - " ? היא אומרת : " הם אומרים שאני גורמת לאפליה , שאני גורמת לחיזוק ההבדלים , שבמקום שאני אלמד את הילדים שאין עידות ואין אשכנזים ואין ספרדים ואין תוניסאים ואין מרוקאים , אז אני מלמדת אותם רק לשנוא אחד את השני . הם מתביישים והם לא רוצים לזכור את זה . אני יותר לא עושה את זה . " אנשים לא רוצים שיזכירו להם מאיפה הם באו , פשוט , לא רוצים לזכור . יש לי חברות טובות מעידות המזרח , הן לא רוצות שנזכיר את הגורם הזה : '' מה את מדברת כמו איזו פנתרה !? מה , את מפגרת !? מה , את משכונת עוני !? את ניתקלת באפליה !? מה את מדברת שטויות !? בחייך , תפסיקי " ... וגם חבר'ה צעירים , "תפסיקו לעורר את העניינים האלה , את השטויות האלה . " "אם יש פער אז רק בגללכם , בגלל שאתם מעוררים את זה ומזכירים את זה . " "מה , הנה , אחותי התחתנה עם אשכנזי וגיסי נשוי לאשכנזית ... מה אתם מבלבלים את השכל !? אז מה אתם רוצים !? שנחזור ונאכל את הזה והזה " !? "תעזבי את הפרימיטיבים האלה . " וזה תשעים אחוז מהחבר'ה , או שיש את אלה שהם מתוסכלים , ואז אין להם ברירה אלא להיות מה שהם , וזה בלי ברירה , לא מתוך בחירה חופשית ... דוד . למה זה לא בחירה חופשית כשאדם מתוסכל ? את התיסכול אתה בוחר ... תמר : הם לא יכלו להיות פשוט מה שהם רצו , אז הם מה שהם מוכרחים להיות . דוד : אני לא הבנתי את זה . תמר : תראה , אם מישהו לא הצליח להיות מורה , אז הוא נשאר ספרדי . שלמה : מה המצב היום מבחינת הרכב הגננות ? תמר : מוצאן העדתי ? בכלל בחינוך אחוז עידות המזרח הוא גבוה , אני חושבת , 75 0 / 0-70 ° / 0 - בחינוך הדתי יותר . דוד.- אז מה עושות כל האשכנזיות שלומדות חינוך באוניברסיטה ? יוליו : מנהלות בתי ספר . שלמה . לאשכנזים כדאי , םך הכל , שהמורות והגננות יהיו מזרחיות . תמר : כן , כן , בטח שכן . תראה , הם לא אוהבים לעבוד עם עידות המזרח , הם לא יודעים מה לעשות איתם , "מדברים שטויות , מדברים לא לעניין , לא מדברים בצורה הגיונית , מדברים בצורה אסוציאטיבית . " "מדברים איתם על לביבות , אז מדברים על פורים ... מדברים על מטבעות , אז הם מדברים על זה בפורים , לא בחנוכה . " הילדים האלה אומרים '' הבית" במקום "הביתה " . " איזה שפה , איזו בורות , איזו אינפנטיליות '' . " הם מתרגמים מערבית , ואצלם לא אוכלים דגים בליל שבת , זה ממש משהו נורא " ! אבל גם עידות המזרח כבר לא רוצים לעבוד עם ילדים מעידות המזרח - זה מוריד את הסטטוס שלהם , כי הם נחשבים למורים טעוני טיפוח !

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר