בית-שאן: מיפגש שני

עמוד:135

זה , במשך כך וכך שנים לא הגיע לידי כך שיקום מתוכו גוף ; לא בגלל שנניח , הוא נולד מפגר , או אני יודע מה , אלא , פשוט הוא לא הוציא מתוכו מנהיגות פוליטית ומנהיגות רוחנית , ומרבית הציבור הזה הוא נמצא בתחתית הסולם , אתה מבין ? זאת הבעייה . אז אנחנו לקחנו דוגמא את בית שאן . דוד : אני מבין שאתה מפעל שמעסיק 25-20 איש . עצמאים בסדר גודל שלך נמצאים בארץ בני בל העידות , נכח ? נסים.- נכון . דוד : אבל מה ? כשאתה מסתובב במפר 7 חיפה-אני גם עצמאי , אני מכיר את זה - אז אתה רואה שככל שהמפעל גדל , הוא מתוחכם יותר בעבודה שלו , הבעלות היא תמיד , או כמעט תמיד , אשכנזית . זאת אומרת - מפעלים בסדר גודל של 25-20 פועלים לא אומרים שהעידה המרוקאית היא מצליחה . אתה לוקח את המקרה שלך ואומר . "תראו , אני עבדתי " ... למה אין "אתא" בבעלות מרוקאית ? למה אין " ביתן" בבעלות מרוקאית !? כי אם אתה תאמר לי - "הם הגיעו קודם , " אז אני יכול להראות לך שבין קבוצות הבעלות פה בארץ היום יש אנשים שהם נמצאים בארץ לא יותר ממך - קרוב לחצי ... אז אם היה ריכוז של הון אצל אשכנזים , למה לא היה באיזו שהיא צורה ריכוז כזה של הון אצל הספרדים !? וכמו שיש אצלנו מפעלים רק בסדר גודל שלך , ויש הרבה , ככה נמצאים אצלנו גם השיכורים , הזונות , נוער שוליים ובל הדבר הזה - וזאת הבעייה ! קל מאוד לומר : '' תראה , אני גר בווילה , אני זה וזה , הילד שלי לומד פסנתר , אני הגעתי " ... זאת לא הבעייה ! אין לנו שרים בממשלה , אין לנו אלופים בצבא , אין לנו טייסים בבית ספר לטייס , אתה מבין ? נסים : יש מנטאליות אצלנו , ואני רואה את זה אפילו באיזורי פיתוח כמו במפעלים קטנים , שני מסגרים , זה יש לו מסגר ועל ידו מסגר , שניהם מרוקאים . אחד יאכל את השני ! אני רוצה להגיע למצב כזה שאחד יעזור לשני ויחפש כמו שלאשכנזים יש להם את הדבר הזה . כמו שאומרים - הוא דואג לו , לעל ידו , ודואג לשני ולשלישי ולרביעי ... דוד . אני חושב שפה יש לך טעות . כשזה מתחיל בתחרות עיסקית - ולא חשוב אם זה אשכנזי , יהודי , או ערבי - כללי המשחק הם מאוד אכזריים , זה ג'ונגל . אפילו שני אחים אשכנזים , אני רואה שהם אוכלים אחד את השני . ליד המפעל שלי לשעבר היו שתי נגריות , שניהם , אני יודע , פולני , או אחד פולני , ואחד הונגרי . הם אכלו אחד את השני , אכלו את הנשמה אחד של השני . פה יש תחרות עיסקית , ואתה יודע שבוחרים אותך בגלל הטיב של הדברים שלך , בגלל המהירות של השירות שלך ובגלל המחיר , לא בגלל שום סיבה אחרת . נסים : בכל זאת , ההרגשה שלי - יכול להיות שאני טועה - אבל יש קנאה מסר יימת אצלנו בעידה . במקום שאחד יתן כתף לשני , אז בכל זאת משהו מכרסם בו ... דוד : למה שכל העידה דפוקה , אז רואים שזה מצליח , אז יש קנאה . יכול להיות שאם כל העידה כולה היתה מצליחה ...

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר