פרק ראשון הסוציולוגיה והשאלה העדתית

עמוד:11

להניח שהמזרחים יכנסו בחברה הישרלית לעמדות בהן מצריים כיום האשכנזים ברגע בו יוכלו להציג תעודת סיום של "לימודי המודרניזאציה , " מן הסיבה הפשר טה שחלוקת העבודה ההולכת ומתמסדת בינתיים לא תיעלם עם הצגת התעודה,- התעודה אשר תוצג לא תהיה תעודה של "מודרניות" בעלמא , אלא תעודה של ממלא תפקיד מטריים בוזלוקת העבודה המתהורה . שלישית - אם , כפי שטוענת גישת התלות , פירושה של "מודרניזאציה" אינו אלא חלוקת עבודה שבה ממלא כל משתתף תפקיד מוגדר , יש להטיל ספק במשמעות מושג ה"פערים" בהבנת היחסים הבין עדתיים בישראל . מה שחשוב לחקור הוא חלוקת העבודה , ולא הפערים , שכן אלה אינם אלא תוצאה של חלוקת העבודה . לבסוף-גישת התלות מטילה ספק בהנחת גישת ה"קליטה באמצעות מודרניזא ציה " הטוענת כי גלי המחאה של המזרחים הינם תופעה חרלפת שאין לה תוצאות רציניות לגבי מיבנה החברה הישראלית , וכי היא קשורה למחדלים בנייחלוף בתהליך צימצום הפערים . גישת התלות מסבה את תשומת ליבנו לאפשרות שאם נוצרה בארץ חלוקת עבודה תרבותית , יש לצפות להווצרות זהות וישות מזרחיות , שייהפכו לגורם פוליטי בעל חשיבות רבה .

ברירות הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר