3. היגיון שלישי: חירות וסופיות - מחוללי מציאות

עמוד:326

הרוחשת ומשתנה בפועל . האתיקה הינה התרחשות אונטולוגיה בממד הטרנסצנדנטי שלה , אונטולוגיה חיה , מתהווה , הווה , רוחשת ומשתנה ביחיד ובקהילה הקונקרטיים סובייקטיביים . כאמור , תורת מידות ומוסר שלובים זו בזה בהיות מנעד הערך ( axia ) "טוב" ועד "רע" סמן תשתיתי גנרי בסיסי ליצירת מארג מידות ומוסר משותף , שהרי הקהילה מורכבת מיחידיה , ויחידיה העם מזן חי חברתי , אשר מהותו הינה סך כל פעילויותיו הסובייקטיביות קונקרטיות במרחב . כאמור , " טוב" ועד "רע" הינם סמני איכויות לפעולה סובייקטיבית קונקרטית כלשהי , המעלה ( מרחיבה ) או מורידה ( מצמצמת , מפחיתה ) באנרגיית החיות של הסובייקט . המשמעות הפועלת הזאת היא יכולת בחירה תוך שאיפה לאיזון והרחבה באנרגיית החיות , המאפשרת את רצף משך התחוללות של פעילויות חיים מ"טובות" עד "רעות ; " מרצף הכרה לתנועה פשוטה , כמבואר לעיל ו"בתורת המחוללים . " איכות האתיקה היא התרחשות אפיסטמולוגית במציאות האונטולוגיה בהתאם למצבו של היחיד בקהילתו ותפיסתם את עצמם במציאות הרוחשת במרחב . וכך , איכות האתיקה המתחוללת ביחידי האדם וקהילותיהם היא בהכרח סובייקטיבית ושונה בערכיה , בהתאם לתפיסתם את המציאות ובחירת פעילויותיהם הקונקרטיות סובייקטיביות במרחב המציאות הרוחשת והמשותפת . יש חדש תחת השמש / הכל הוא שנוי / הכל הוא חירות / הוא חדש אפשרי / עכשיו ( משלי הנזיר עם גלימה זהובה לקהלת , ( 70

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר