1. היגיון ראשון: יש משמעות לכול

עמוד:319

כמאורע או חוויה , אפוסטפריורית , אמפיריציסטית , המייצרת תפיסה דואלית . אמנם המדע , מהאפיגנטיקה לפיזיקת החלקיקים , נשען על עובדות תוצאתיות , אך ככל שמסך הידע נפתח , עולות שאלות חדשות על התרחשות המציאות בפרטי פרטיה . טענתה הבסיסית של התפיסה החדשה היא שההתרחשות ההווה היא התהוות הנמשכת והולכת ממצב היחסים הרוחשים במרחב , בהתרחשות עצמה פנימה ובהיותה בהכרח פתוחה , בשילוב עם כלל המרחב . המרחב הוא מטריקס של משמעויות דינמיות . המשמעות מייצרת הרבה מאוד סוגים של פעילויות אפשריות בהתרחשות האירוע , וזיהוי n Critical Points הינו בהשתנות ההתרחשות כנסתרת , נמשכת והולכת , כפי שראה בהתבוננותו הצלולה שלמה אבן גבירול : "ופועל הבל בלי בלי . " דהיינו , היחס הוא הוא אפשרויות הפעולה , כאשר סימנו המושגי הגנרי אינו מובל בכלי אונטולוגי מוכר , אלא אנו רואים ויודעים את החמרתו לפעילויות קונקרטיות במציאות האונטולוגיה של חומר אנרגיה , בממשות בפועל . לכן התפיסה המתבוננת במציאות כרוחשת , הווה נכוחה , מאפשרת את ראיית המשך של ההתרחשות ואת מניפת אפשרויותיה . בפועל , על פי תפיסת המציאות הקיימת אנו מכירים בחוסר האפשרות כאשר קיים פער בין הרצונות לבין המציאות . בעוד שעל פי תפיסת מציאות לפי עקרון המשמעויות הפועלות , הפער מצטמצם לראיית התרחשות ה"אני" בפועל אל מול האפשרויות בפועל , ומתפיסה זו מתאפשרת בחירת הפעולות האפשריות תוך קבלת אחריות . הפער בין ציפיות למציאות נוצר מתוך התפיסה הדואלית - מתוך זה שהשלווה והאושר שלי הם מחוצה לי ; הטוב יותר והאושר נתפסים כנגזרות של " שלם יותר ; " הטוב והאושר שלי נפגעים כתוצאה מ ,... דרך משהו או ממשהו , או כמקובל " , למה לי " , " ... מה הסיבה ... זאת התוצאה . " הראייה 233 שלמה אבן גבירול , כתר מלכות , ירושלים , , 1948 שיר כז , עמ' כג . 234 ראו מכתב י"ג של לוציוס אנאוס סנקא , כתבים נבחרים ( תרגום : א . קמינקא , ( תל אביב , , 1962 עמי . 169

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר