1. היגיון ראשון: יש משמעות לכול

עמוד:318

מחפש את המשך המוחשי שהכול נוצק שם בלי הרף יציקה חדשה מעיקרה ... את פרוטרוט הממשות יתיימר להנהיר , ולא עוד את המכלול בלבד"ממשות שהיא נמשכת והולכת מבפנים . " אך הוא לא ראה את התרחשות המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות , המאפשר הסבר לפרטי פרטים של ההתרחשות הקונקרטית של תופעה במרחב . המשמעויות הפועלות , היחסים המושגים הגנריים , מהוות סוג של תכונות , כמו תנועה , חומריות , חושניות , צורה ושכל ( כמפורט להלן , בנספח , ( 'ב הרוחשות בסינכרון ביחס עצמו ומהוות פוטנציאלים לפעולה , אפשרויות פעולה המותמרות לפעילות קונקרטית בתופעה , כמבואר באריכות ב"תורת המחוללים . " וכך , המשך המשתנה והנמשך תוך חירות פנימית אימננטית בהתמדתם של משמעויות לפעולות קונקרטיות , הוא הוא המשך של התרחשות התופעות , הוויות ממשיות , קונקרטיות , בהתאם למצבן במרחב . אין צורך בהסבר תיאולוגי של שכל חושב או אלוהות מכוננת המעורבת בעיצוב המציאות . עם זאת , היות המציאות התרחשות אפשרית ולא הכרחית איננה מבטלת את אפשרות הלוגוס , את השכל הראשוני הקדמון , את האלוהים . תפיסת המציאות כמרחב אימננטי אינסופי של משמעויות פועלות קוראת לשנות את התפיסה האנושית וקשירתה למעורבות אלוהית בהתרחשותם ובהתנהלותם של חיי היחיד , קהילה והסביבה . עצם השימוש בתפיסה הרדיקלית המוצעת כאן יקטין את ה"שימוש" באלוהי במאזן ומפיג חרדה ופחד , וירחיב את הבחירה והאחריות בשיח בין יחידי הקהילה במרחבם הסביבתי . התרחשות תפיסתית הכרתית זו מאפשרת חיים שלווים , יוצרים ומכובדים . זה בידינו , בידי האנושות , וזה אפשרי במציאות . חשוב להבין את ההבדל בקשר הקיים בין משמעות לפעולה לבין הקשר הקיים בין סיבה לתוצאה . סיבה תוצאה היא תפיסת התופעה שהיתה 232 שם , עמ' . 247

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר