תוכן העניינים

עמוד:3

תוכן העניינים מבוא 5 ................................................................................................................................ פרק ראשון : הרציונל לעיסוק בתכנון לימודים לתלמידים עם מוגבלויות מבוא 15 ........................................................................................................................ מושגי יסוד בתחום של תכנון לימודים 16 .................................................................... חינוך מיוחד וחינוך רגיל – מה ביניהם 22 ................................................................... ? גישות ועקרונות מרכזיים בחינוכם של ילדים עם מוגבלויות 28 .................................. רפורמות בחינוך והחינוך המיוחד 36 ........................................................................... השאלות המרכזיות בתכנון לימודים לתלמידים עם מוגבלויות 48 .............................. פרק שני : תכנון לימודים לתלמידים עם מוגבלויות במדינת ישראל מבוא 54 ........................................................................................................................ מדיניות ועשייה – סקירה היסטורית 56 ....................................................................... מסמכי מדיניות והנחיות לעשייה : הנחיות החוק , הוראות חוזרי מנכ"ל ומסמכי האגף לחינוך מיוחד 78 .................................................................................... סוגיית הסטנדרטים בחינוך 84 ..................................................................................... פרק שלישי : הוראה ולמידה בחינוך המיוחד ובחינוך המשלב מבוא 89 ........................................................................................................................ דוגמאות לתהליכי תכנון לימודים ולתכניות לימוד בחינוך המיוחד 93 ....................... תכנית לימודים אישית 105 ........................................................................................... התאמות קוריקולריות והתאמת הסביבה החינוכית 147 .............................................. עיצוב אוניברסלי 156 ................................................................................................... גישות וסוגיות בהערכת לומדים 163 ............................................................................ שיתופי פעולה 172 ....................................................................................................... פרק רביעי : המורה בחינוך המיוחד ובחינוך המשלב – השלכות על הכשרת עובדי הוראה ועל התפתחותם המקצועית מבוא 177 ...................................................................................................................... הסוגיות העקרוניות שעניינן הכשרת מורים במציאות של שילוב 182 ........................ מסד הידע ומיומנויות ההוראה אשר נדרשים בתכנית הכשרה אפקטיבית למורים במציאות חינוכית של שילוב 187 .................................................................... סוף דבר 195 ....................................................................................................................... ביבליוגרפיה 197 ................................................................................................................. נספחים 223 ........................................................................................................................ מפתח עניינים 242 .............................................................................................................. 245 ................................................................................................................... Abstract

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר