בודריאר - אימה ובידור בעידן הטלוויזואלי

עמוד:11

משתנה מושג ההדמיה לאורך קיומה של התרבות . השלב הראשון פועל על ייצוג נאמן 1 : 1 בין ההעתק למקור , בין המסמן למסומן . שלב זה אופייני לתרבות הקלאסית . בשלב השני יחסים אלו מתערערים : בעידן המהפכה התעשייתית ( העידן המודרני , המאה ה ( 19 אנו מקבלים אינספור העתקים שווי ערך למקור ( המטריצה התעשייתית שממנה מייצרים מיליוני העתקים . ( השלב השלישי הוא השלב הפוסטמודרני , בו אנו חווים את המשמעות כיחס של המסמנים בינם לבין עצמם , בתוך מערכת סגורה בעלת רפרנציה עצמית ללא קשר למקור כלשהו . השלב הרביעי הוא השלב הפרקטאלי . * זהו מצב נגיפי שבו הסימולציות מתפשטות ללא סדר היירארכי בחלל הקיברנטי והתקשורתי , כשהן גוררות איתן תוצאות כאוטיות נראות לעין . זוהי צורת ארגון חדשה של המציאות באמצעות מה שבודריאר מכנה : strange Attractors ( מושכים מוזרים ) הפועלים בכיוון של פירוק מאסיבי והתפוררות . בתיאור השלב הרביעי בולטת המגמה הפסימית . האנושות שרויה במעין "פאניקה , "סמיוטית שמתגלמת גם בפאניקה תקשורתית , תוך דגש היסטרי על "זמן אמת" , ( real time ) ועל הרעיון של און ליין . ( on-line ) כל אלו * ר' הסכר בעמ' 26 . 27

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר