נספח 1: מדריך לתלמיד לקראת ישיבת תח"י לקביעת תכנית חינוכית יחידנית

עמוד:300

נ 90 רו : 1 מדריך לתלמיד לקראת ישיבת תח '" לקב'ילת תפנית ח'נוב'ת יחידנית ההנחיות הבאות מבוססות על המדריך האמריקני שפורסם על ידי , NICHCY מרכז המידע הלאומי לילדים ולנוער עם מוגבלויות . מטרת המדריך היא להנחות את התלמיד עם המוגבלויות לקחת חלק פעיל בעיצוב התכנית החינוכית היחידנית שלו . המדריך כולל שני פרקים מרכזיים . הראשון מסביר מהי התכנית החינוכית היחידנית ( תח '' י ) והשני מכוון את התלמיד איך לפתח את התח"י האישי שלו . פרק ראשון ; מהו רנח"יל פרק זה כולל תשעה מדורים , ובהם שאלות ותשובות מפורטות , בשפה פשוטה ומובנת לתלמידים בנושאים הבאים : שאלה : מהו תרדי ? תשובה : תח " י הוא ראשי תיבות של "תכנית חינוכית . "יחידנית התח"י הוא מסמך כתוב , המתאר את התכנית החינוכית של תלמיד עם מוגבלות . בין השאר , התח"י מתאר את המוגבלות שלך , אילו מיומנויות אתה צריך ללמוד , מה תעשה השנה בבית הספר , אילו שירותים בית הספר יספק לך והיכן תלמד . ^ אלה : למה תלמידים עם מוגבלויות זקוקים לתח"י ? תשובה : קודם כל , זהו החוק . החוק דורש שייכתב תח"י עבור כל תלמיד עם מוגבלות , המקבל שירותי חינוך מיוחד . חוץ מזה , התח " י עוזר לבית הספר לספק את הצרכים המיוחדים של התלמיד . הוא גם עוזר לתכנן את המטרות הלימודיות עבורו . שאלה : מהי המטרה של תח " י ? תשובה : המטרה היא להבטיח שכל אחד ( אתה , ההורים שלך וצוות בית הספר ) ידע מהי התכנית החינוכית שלך במהלך השנה . שאלה : היכן נעשה הפיתוח של התח"יי .-תשובה מפתחים את התח"י במהלך ישיבת תח"י . אנשים שקשורים בחינוך שלך נפגשים , דנים ומפתחים את המטרות לתח " י שלך . שאלה : מי מוזמן לישיבת תח"י ? תשובה : אנשים אחדים עוזרים בכתיבת התח " י שלך . חלקם מחויבים לבוא לישיבה על פי החוק וחלקם , כמוך וכמו הוריך , מוזמנים לקחת חלק בישיבה . נ 90 ח'ם

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר