תכנית מס"ע לסטודנטים

עמוד:239

תארי מקרה שבו המערכת ( בית ספר , צבא , מכללה ) לא נענתה לצרכים המיוחדים שלן בסמסטר הקודם עשיתי מבחן בלשון , והמרצה שבחן אותי ידע שאני צריכה הארכת זמן במבחנים . בסוף המבחן , כשכולם הלכו אמרתי לו שאני צריכה עוד קצת זמן והוא אמר לי שהוא נתן לי מספיק . כשהתעקשתי הוא לקח את התיק שלו והלך . תארי בפירוט מה עשית במקרה הזה לאחר שהתעקשתי לקבל עוד קצת זמן והמרצה הלך , נכנסתי ללחץ והלכתי לחפש אותו בכל המכללה כשהמכחן בידי ולא מצאתי אותו . ועוד לא סיימתי את המבחן . מה היו התוצאות ! לבסוף מצאתי אותו והתחלתי להתחנן שייתן לי עוד זמן לסיים את המבחן . אחרי שכנועים רבים הוא נתן לי לסייס את המבחן . כולי הייתי נסערת , אך סיימתי את המבחן . . T פיתוח מ ^ עות רגשית השיחות על אירועים שזימנו סינגור עצמי שימשו כר לשיחה על רגשות . האירועים האלה עוררו במרבית המשתתפים תחושות של חוסר אונים ובלבול . הם לא הבינו מדוע הם ממשיכים להצטדק על לקות , שאינה תוצר של בחירה אישית , וכדברי אחד המשתתפים : "לקות למידה זו לא בחירה , אז למה אני כל הזמן מצטדק . "? מטרת הפעילות הייתה להגביר את המודעות הרגשית של הלומדים להתנהגותם באירועים הדורשים סינגור עצמי . מודעות זו מאפשרת גם עיבוד של הרגשות האלה . התחושות שביטאו המשתתפים לגבי אירועים בעבר , שזימנו סינגור עצמי , היו מחמישה סוגים ; . 1 תחושה של חולשה וחוסר אונים : "הרגשתי שאני לא בשליטה ולא יכולה לשנות את , "הסביבה "אני לא יכולה לקבוע מה יהיה , "איתי "אני לא יכול להגן על עצמי ולכן אני זקוק להגנה של . "האחר . 2 תחושה של נבדלות , .-חריגות "הרגשתי את עצמי על הפנים . למה זה קורה לי ? למה אני שונה מכולם , "? "הרגשתי לא שייכת . " . 3 תחושה של דחייה / נטישה : "הרגשתי שלא אוהבים אותי ולא אכפת להם ממני , " "ההורים שלי היו תמיד לטובת המורה . "

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר