תכנית מס"ע לסטודנטים

עמוד:237

סינגור עצמי הוגדר בפני הסטודנטים כתהליך הדורש שלוש מיומנויות של "מה , למה ואיך , " הקשורות זו לזו ( על פי המדריך של תכנית אוניברסיטת קנזס , . 1 : ( 3 : 1987 מה : לדעת מה את / ה רוצה להשיג , מהן המטרות האישיות , מהם הכוחות , הקשיים ודרכי הפיצוי . . 2 למה : לדעת ל ! מה את / ה זכאי / ת , כולל תמיכה מתמשכת , התאמות במהלך הלימודים והתאמות בדרכי ההיבחנות . . 3 אין : לדעת איך להשיג ביעילות את המטרה שלך , כולל שימוש יעיל בהיגדי הסינגור העצמי . ג . תיאור מקרה ' 1 ' / 'א התבוננות פנימית כוללת התבוננות אל העבר , ובמפגש הראשון של תכנית מס " ע מתבקשים הסטודנטים לתאר בכתב מקרה מעברם "מקרה שבו המערכת ( בית ספר , צבא , מכללה ) לא נענתה לצרכים שלך כאדם עם לקות למידה . " כמו כן הם מתבקשים לתאר מה עשו במקרה הנדון ומה היו התוצאות . להלן דיווחים של שלוש סטודנטיות , המתארות רמות שונות של לקיחת אחריות אישית וסינגור עצמי . בדיווח של סיוון מתואר אירוע משנת הלימודים הראשונה שלה בבית הספר היסודי . הדיווחים של עינת וריקי הס על אירועים , שהתרחשו בתקופת הלימודים במכללה , אך בטרם למדו כיצד לסנגר על עצמן . דברי הסטודנטיות מובאים כלשונם וללא תיקוני ניסוח . הדיווח של סיוון : סיוון היא סטודנטית בשנה ג' במסלול להוראת האמנות . סיוון מספרת על אירוע שקרה לה בכיתה א , ' שהנחה את ההתנהגות שלה במהלך כל שנות הלימוד . באירוע זה , הגיל הצעיר של סיוון , תגובת החברה לכיתה וחוסר ההבנה של המורה , שיתקו את סיוון לחלוטין . במהלך כל שנות לימודיה בחרה סיוון שלא להתעמת עם המטלה המאיימת של קריאה בקול . האירוע הטראומטי השפיע גם על קשריה החברתיים לאורך שנים רבות . תארי מקרה שבו המערכת ( בית ספר , צבא , מכללה ) לא נענתה לצרכים המיוחדים שלך קרה בכיתה א י כשרק התחלנו לקרוא ולכתוב . המורה ביקשה לקרוא קטע בבית , ואחר כך בבית הספר חזרנו וקראנו שוב אותו קטע . המורה ביקשה שאקרא מול כל הכיתה . ברגע שניסיתי לקרוא , כל האותיות נראו לי הפוכות . לקח לי הרבה זמן לקרוא . החברה שלי אמרה : "מה את עושה כאן ! את לא שווה . "

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר