תכניות לקידום הכוונה עצמית

עמוד:178

. 2 לחיות עם הרגש : פיתוח מודעות לרגשות מגוונים כמו כעס , עצב , מבוכה , פחד , קנאה , חולשה או חוזק . התלמידים לומדים לזהות רגשות שלהם ושל חבריהם , ולתת להם ביטוי מילולי ולא מילולי , כן הם מונחים כיצד לשתף את הזולת ברגשותיהם . . 3 לדעת להחליט : העמקת ההבנה לגבי הזכות להחליט ותרגול השלבים בתהליך קבלת ההחלטות : איסוף מידע ובדיקתו , פריסת אפשרויות , בדיקתן וניתוחן , שקילת אפשרויות לפי רווח והפסד , התייעצות עם הזולת , קבלת החלטה ובחירת פתרון חלופי בעדיפות שנייה . . 4 להתמודד : התמודדות עם אתגרים בחיי היומיום ( התמודדות יזומה והתמודדות עם אתגרים שנקרו בדרך ) במישור אישי ובמישור קבוצתי . . 5 אני ואחרים : העמקת ההכרה בקשרים השונים של התלמיד עם האחרים בסביבתו וביכולתו לתקשר עמם . התלמידים עורכים היכרות עם הקשרים שבהם הם נתונים מפת" ) , ( "הקשרים נחשפים למשמעות הרחבה של מה שאפשר "לקבל" מקשר ומה שניתן "לתת" בקשר , ולומדים להכיר את מערכת השיקולים הכוללת , המכוונת אותם בקבלת החלטות לגבי קשרים עם הזולת . . 6 לתכנן : התמקדות בתכנון ובהתארגנות כתחומים בסיסיים שונים , כגוף תכנון זמן , חיפוש ובירור מידע , תכנון הוצאות ותכנון דרך . . 7 מה שיש בי : הכרת היכולות והכישורים האישיים וערנות לנקודות קושי . . 8 כללי המשחק : לימוד תפקידיהם של התלמידים בבית הספר ולימוד הכללים והדרישות של המסגרת הבית ספרית , של הבית ושל מסגרות אחרות שתלמידים משתתפים בהן בשעות הפנאי שלהם . . 9 להיות בוגר : הבנה מהי התנהגות בוגרת , והתמודדות עם אתגרים שבוגדים ניצבים מולם כמו תכנון תקציב אישי , עמידה בלחץ חברתי , קבלת אחריות אישית על מעשים ועניינים אישיים ופעולה יזומה להגשמת מטרות אישיות . . 10 לקראת שינוי : דיון במעברים ובשינויים המתרחשים בחיי כל אחד , תגובות הפרט לשינויים שונים , היערכות לקראת שינוי , בניית תסריטים המנבאים מהלכי התרחשות אפשריים ובדיקת רווח והפסד . . 11 לבחור מסגרת : הבהרת תהליך הבדיקה לקראת מעבר למסגרת לימודים אחרת , כמו בחירת מסלול או מגמת לימודים מקצועית עם סיום הלימודים כחטיבת הביניים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר