מודל הברית המשולשת

עמוד:51

קש"ם מוס'בצ'ונ '' ם מורים נוטים להדגיש את הקשיים המוטיבציוניים של תלמידים עם לקויות למידה ותולים בקשיים אלו את האחריות למרבית הכישלונות של תלמידים אלו . אמנם הקשיים המוטיבציוניים אינם נמנים עם המאפיינים הראשוניים של לקות הלמידה , אך גם אדלמן ווגל ( Adelman & Vogel , 1990 ) מציינות את הקשר ההדוק בין מוטיבציה ועמדות כלפי למידה לבין הצלחה בלימודים ובתעסוקה בקרב אוכלוסיה זו . כדי להבין מה עשוי להיות המקור לקשיים המוטיבציונייס של אנשים עם לקויות למידה וכיצד לעודד הניעה ללמידה ולעשייה , נפנה לבחון מבני דעת אחדים , ולכך יוקדש פרק . 3 נתחיל בתאוריית ההכוונה העצמית של דיסי וראיין , תאוריה שמרכיבים שלה מופיעים בתכניות שונות לטיפוח הכוונה עצמית וסינגור עצמי אצל תלמידים עם לקויות למידה . אחר כך נפנה לעסוק כמסוגלות עצמית , במיקוד שליטה , בחוסר אונים נלמד ובסגנון הייחוסים הסיבתיים . דוגמאות לתכניות המטפחות תכונות מוטיבציוניות מוצגות בפרק , 9 המתאר את רכ | ב התכונות המוטיבציוניות בהנחיה לסינגור עצמי .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר