איסוף מידע והפצתו

עמוד:41

איסוף מידע והפצתו את המידע על אודות ביצועי הלומדים בבתי הספר ובאוניברסיטאות , על אופן השימוש בטכנולוגיות החדשות ועל הניסיון שנרכש בהפעלתן , יש לאסוף ולפרסם ברבים . ההערכה יש לבצע ברציפות הערכות לבדיקת מערכת הלמידה , שיטותיה והישגיה — הן בבתי הספר והן באוניברסיטאות . מעקב מתמיד יבטיח הנהגת שכלולים ושיפורים בכל עת שיידרש הדבר . על המרכז למחקר מוטל יהיה להדריך את המחנכים ואת אנשי המינהל באופן שפרוייקטים מבטיחים לא ייפלו מחמת יישום כושל , ושמקורות המימון המוגבלים לא ילכו לאיבוד על מחקרים שחשיבותם מוטלת בספק . לעודד הכנת חומר לימודי עבור מערכת הלמידה לבתי הספר ולאוניברסיטאות . לבחון את תפקידו החדש של המחנך בסביבה הטכנולוגית . לעקוב אחר תפקידו החברתי של בית הספר . על המרכז למחקר יוטל להסתייע בחוות דעת של מומחים שיוזמנו במיוחד כדי לעמוד על מידת ההשפעה שתהיה למערכת הלמידה על תפקידו החברתי של בית הספר , וכמו כן כדי לבדוק ולפתח אמצעים לשמירת תפקיד זה — במסגרת בית הספר , או מחוצה לו . ניתן יהיה לשתף בכך גס גורמים נוספים כמו הורי התלמידים והתלמידים עצמם , או כל גורם אחר שיקח חלק בטיפוח ערכי החינוך ובעיצוב האישיות . לנתח את השפעתן החברתית של הטכנולוגיות ה גם אס אלה הנמנים עם נוער הרווחה ואלה המוכרים כטעוני טיפוח יצוידו באותם אמצעים טכנולוגיים , בבתיהם או בבתי הספר , עדיין ייתכן שהתועלת שיפיקו מהם האחרונים תיפול מזו של עמיתיהם . האס קייס אפוא חשש להעמקת הפער ביניהם ? האס יתפתח מצב שבו "העשירים מתעשרים והעניים מתרוששיס" ל כיצד ניתן למנוע התפתחות מעין זול

מקס רואו


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר