מבוא

עמוד:9

. 2 סדנה קצרה של כארבעה שיעורים נערכה לתלמידי שנה גי כחט"ב , והיא כללה את הגישה החברתית והמערכתית ואת המודל של הגישה ההכרתיתביהביוריסטית לניתוח בעיות משמעת . כל גישה לוותה בתרגילים ובניתוח אירועים שהובאו מן העבודה המעשית . הוקרן הסרט "אירועי משמעת" של פרופ' סמילנסקי וד"ר בר-לב במטרה לתרגל ניתוח אירועים . הוקרנו חלקים מן הסרט " ללכת שבי אחריו , '' העוסק במורה יוצא דופן ובהשפעתו המכרעת על קבוצת מתבגרים , במטרה לעמוד על אופיה של הדינמיקה הקבוצתית ועל זיקתה לאופי מנהיגות המורה . הסדנה , שהתקיימה במסגרת קורס "פסיכולוגיה בכיתה" הונחתה על ידי מרצה לפסיכולוגיה . בשתי הסדנאות שלעיל הוערכו הסטודנטים על פי עבודה בכתב שהגישו , ובה ניתחו אירוע משמעת מעבודתם המעשית . הביבליוגרפיה שניתנה בשתי הסדנאות נלקחה מתוך הביבליוגרפיה לסטודנטים בנספח . 4 יש לציין כי דוגמאות אלה הינן רק שתיים מתוך מכלול של הרכבים אשר נוסו במכללה , ולכן הדוגמאות הללו אינן מחייבות כמתכונת בלעדית של סדנאות בנושא .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר