הקדמה

עמוד:6

ספר זה נכתב על ידי מורי מכללה שתחוס ההערכה הוא אחד מתחומי ההתמחות המרכזיים שלהם . הוא מיועד לשמש בראש ובראשונה ספר עזר למורי המכללות : מורי החוגים , מורי החינוך ומדריכים פדגוגיים ודידקטיים . הספר מגיש רקע תיאורטי מקיף ומכלול דוגמאות יישומיות של תהליכי הערכה . כל כותבת מביאה לתוך כתיבתה את עצמה , את תרבות ההכשרה שצמחה ממנה ואת ניסיונה האישי . הספר מציג סוגיות שונות בהערכה בהכשרת מורים : . 1 תפקידי ההערכה בתהליך הכשרת מורים . 2 הכשרת מורים לתפקידיהם כמעריכים . 3 תפקיד ההדגמה : מורי מורים מעריכים - סטודנטים מתנסים בקבלת הערכה . 4 עיצוב הלמידה באמצעות תלקיט . 5 לומדים על הערכה תוך התנסות בה - סיפורו של קורס . 6 הערכת העבודה המעשית . 7 תפקיד "שומר השער" במהלך הכשרת המורים . 8 הבטחת איכות ההכשרה להוראה . 9 דילמות מקצועיות בתהליך פיתוח קריטריונים להערכה הספר מחולק לשערים . כל שער בספר הוא יחידה עצמאית , כך שהקורא יכול לכוון את קריאתו לפי צרכיו ועל פי תחומי התעניינותו . הספר מציג מיפוי מושכל של סוגיות בהערכה בהכשרת מורים . השער הראשון מתאר את הנושא באופן כללי , והשערים הבאים אחריו מציגים סקירה תיאורטית ודוגמאות יישומיות של תפקידי הערכה שונים בהכשרת מורים . הפרק האחרון בשער הרביעי דן בדילמות הקשורות להערכה חינוכית . כל כותבת בחרה לכתוב על נושא הקרוב ללבה ולתחומי עיסוקה , אך כל חברות הצוות היו שותפות לכתיבת הפרקים באמצעות דיונים משותפים חוזרים ונשנים בסוגיות המועלות בפרקים . הערותיהן והארותיהן של כל הכותבות תרמו רבות לכתיבת כל הפרקים . האחריות על תוכן הספר משותפת אפוא לכולן . במהלך כתיבת הספר עברו הכותבות תהליך למידה מרתק . כל פגישה עוררה לחשיבה מחודשה על הטקסט שנכתב , ובעיקר אתגרה מחדש את התפיסה ואת ההבנה של נושא ההערכה . קארי סמית בשם צוות הכתיבה

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר