תוכן עניינים

עמוד:11

ג . דוד הוטמן : פלורליזם בץ דתי . 1 186 בין פלורליזם לבין הכרה בסופיות האנושית וכקונטינגנטיות של הכרעותינו . 2 186 פלורליזם בץ דתי 187 ד . שאלת אפשרותו של דיאלוג בין משחקי שפה שונים והשלכותיו על רלטיביזם ערכי . 1 191 סולובייצ'יק : שלילת הדיאלוג . 2 191 ליבוביץ : בין מידור מוצהר לדיאלוג סמוי 192 . 3 גרלדמן : דיאלוג בין תרבותי תוך שמירה על ייחודה של כל תרבות . 4 195 הרטמן : הדגשת המכנה המשותף 197 ה . סיכום ביניים : דת בעולם פלורליסטי שוויתר על "האמת" - הכיצד ? 200 פרק חמישי : מן התיאוריה אל הפרקסיס : ממטאפיזיקה ותיאולוגיה אל ההלכה מבוא 202 א . למרכזיותה של ההלכה בהגות יהודית "פוסט מודרנית" . 1 ליבוביץ : אמונה כאורח חיים . 2 204 גרלדמן : משמעותן של המצוות עבור המאמין : מאיון לאישור . 3 206 סולוכייצ'יק : המעשה ההלכתי כמבטא את האקזיסטנציה האנושית . 4 208 הרטמן : ההלכה כמבטאת את ההכרה בסופיות האדם . 5 211 סיכום ביניים : ההיסט אל ההלכה מנקודת מבט פוסט מוררנית - הערכה וביקורת 212 ב . מן היחיד אל הקהילה ומן האוניברסלי אל הפרטיקולרי 215 פרק שישי : המהפכה הפרשנית - משפה משקפת מציאות לשפה יוצרת משמעות מבוא 221 א . סולובייצ'יק וליבוביץ : ראשיתה של מהפכה . 1 224 הרב סולובייצ'יק : המשמעות האקזיסטנציאלית דתית של המקרא - מהלך פרשני בלתי שלם 224 . 2 ישעיהו ליבוביץ : ניצני המהפך הפרשני 227 כ . השפה הדתית : מהיגדים עובדתיים אל היגדים נורמטיביים . 1 229 הרב סולובייצ'יק . 2 229 ישעיהו ליבוביץ . 3 230 דוד הרטמן . 4 232 אליעזר גולדמן 234 ג . דת כפרשנות . 1 היש גבולות לפרשנות ? האם העמדה הפרשנית המוצעת זהה לעמדה הרקונסטרוקציוניסטית ? . 2 238 מסורת ותמורה - כיצד ? . 3 243 הרמב"ם כמורה דרך . 4 248 בין הרמנויטיקה מסורתית לבין הרמנויטיקה דקונסטרוקציוניסטית . 5 251 סיכום : "מיזוג האופקים" 254

הקיבוץ המאוחד

מכון שלום הרטמן

אוניברסיטת בר-אילן, הפקולטה למשפטים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר