ב. התקופה שבין המרידות

עמוד:45

לספירה ) ועליו מקדשו של זאוס הנחשב לאדריאנאון , ואבני המיל משנת 120 לספירה המצויות על הכבישים _לגיו-ציפורי ועכו-ציפורי . לגיו עצמה ( כפר עותניי , ( שבסביבת מגידו , שימשה כמחנהו העיקרי של הלגיון הנוסף שהובא לארץ על ידי אדריאנוס . תושבי טבריה וציפורי היהודים עברו כנראה בשתיקה על מעשיו של אדריאנוס , ויתכן של'תקיפים' שביניהם , אשר חלקם היו חברי מוסדות ההנהגה העירוניים , היו הדברים אפילו לרצון . יהודים אלה היו בעלי נטיות להתבוללות , ובתוכם נכללו ה'משוכים , ' דהיינו אנשים שמשכו את מילתם על מנת שיראו כערלים ' . סביר להניח כי העדר ההתנגדות בטבריה ובציפורי , ויתכן אף הצלחה מסויימת בדיכוי פעולות הטרור במקומות אחרים , עודדו את אדריאנוס לנסות ולהפוך את ירושלים לעיר אלילית ובה מקדש לזאוס . עם זאת הטענות כי אדריאנוס לא הבין שהוא פוגע על ידי מעשה זה ביהדות , וההנחה כי כל שנתכוון לא היה אלא לממש תהליך הידוע משאר הפרובינציות , שלצד בסיס צבאי מתפתח יישוב המקבל לעתים זכויות של עיר — הן פשטניות מדי . אין ראה ; London 1914 , p . 8 , n . 23-28 G . F . Hill , Catalogueof Greek Coinsof Palestine in the British Museum . אי קינדלר . מטבעות טבריה , טבריה . 1962 עמי 101 ; 48 ( מטבע . ( 7 ראה B . Isaac — I . Roll , Judaea in the Early Years of Hadrian ' sReign ' , Latomus 38 ( 1979 ) , pp . 54-66 אנשים אלה היו צריכים לימול מחדש , ולגביהם מעידה התוספתא ( שבת טו , ט ) 'הרבה מלו בימי בן כוזבא / והשווה ירושי , שבת פי"ט , יז ע"א ו ידוש , ' יבמות _פ"ח , ט ע"א ! בבלי , יבמות עב , א וכן את דברי הירושלמי 'המיפר ברית — זה שהוא מושך לו ערלה' ( _ירוש , ' סנהדרץ פ"י , כז ע"ג ; ירוש . ' פאה פ '' א , טז ע"ב ; והשווה בבלי , _סנהדרק צט . א . ( מטבע העיר טבריה . הוטבע בימי אדריאנוס בשנת 101 למניין העיר 119 / 120 ) לספירה . ( פני המטבע : דיוקנו של אדריאנוס . גב המטבע : מקדשו של זאוס הנחשב _ליאדריאנאוך

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר