51 טיפים על יחסים עם לקוחות

עמוד:13

51 טיפים על יחסים עם לקוחות " אם אתה צריך להנחות את חברת יחסי הציבור שלך מה לעשות , פירוש הדבר שהיא עושה , ובמחיר יותר גבוה , את מה שהיה יכול לעשות עובד שכיר " . ( ג ' ארד בראון , איש ניהול תוכנה ) אנשי יחסי הציבור לא אמורים לעשות יחסי ציבור לעצמם . הם אמורים לעשות יחסי ציבור ללקוחות שלהם , בין אם הלקוח הוא הארגון שבו עובד היחצן כשכיר , ובין אם הוא לקוח חיצוני שהיחצן מעניק לו את שירותיו . בכל אחד מהמקרים הללו נרקמת בין היחצן ללקוח מסכת יחסים מיוחדת במינה , שיש בה דמיון מסוים ליחסים שבין רופא למטופל או בין אדם לפרקליטו . מערכת היחסים עם הלקוח היא מורכבת ולא אחת גם בעייתית . יועץ השיווק האמריקאי בן סילברמן מצביע על פרדוקס מובנה ביחסים הללו : " לקוחות שוכרים סוכנויות יחסי ציבור כי הם חסרים מומחיות ביחסי הציבור . במקביל הם מנסים להפגין בעקביות , בפני אנשי יחסי הציבור , שהם מבינים בתחום טוב יותר מהם " . יועצת התקשורת שרון פריירה , העובדת בדובאי , אומרת כי אחת המשימות הקשות ביותר מבחינתם של אנשי יחסי ציבור היא עמידה בציפיות של הלקוח : " בעוד הלקוח לא מוכן לשמוע שעיתונאים רבים לא רוצים לכתוב עליו כל הזמן , חשוב לשכנע אותו כי היחצן נותן מאה אחוז מעצמו וכי הוא חשוב לו " . יועצת השיווק האמריקאית לינדסי מילר טוענת כי היחסים עם הלקוח נעשים כיום היבט חשוב יותר ויותר בעבודת השיווק ועומדים תמיד בראש סדר פרק 1 הלקוח תמיד צודק ?

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר