על אודות הכותבים

עמוד:9

על אודות הכותבים פרופ׳ רוני אבירם הוא פרופסור במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן - גוריון בנגב . במוקד העניין והמחקר שלו מצויה חשיבה שיטתית וביקורתית על השאלה : מה צריכים להיות המאפיינים של תהליכי החינוך הפורמלי והחינוך הגבוה הרצויים בחברות דמוקרטיות פוסט - מודרניות בכלל ובישראל בפרט . לשם כך הוא עוסק בהבהרת המטרות הרצויות של החינוך בחברות דמוקרטיות ליברליות בשני מישורים : החינוך הפורמלי והחינוך הגבוה . בד - בבד הוא חוקר את המהפכות הפוסט - מודרניות והשפעתן על חיי הפרט והחברה ואת ההשלכות של השפעות אלה על המבנה הרצוי של מערכת החינוך והחינוך הגבוה . לפי אבירם , תהליכי החינוך הרצויים הם התהליכים שיביאו למימוש אופטימלי של המטרות הרצויות במציאות הפוסט - מודרנית העכשווית . ד״ר גד אלכסנדר היה חבר במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן - גוריון בנגב בשנים . 2013 – 1976 הוא כיהן כראש המסלול לתכניות לימודים , היה ראש היחידה להכשרת מורים וניהל התערבויות בבתי ספר בתחום פיתוח היצירתיות והמחשבים בחינוך . כיום הוא חבר בקבוצת מחקר מקנדה העוסקת בפיתוח הדמיון בחינוך . פרופ׳ שלמה בק הוא פרופסור לחינוך במכללה האקדמית לחינוך ע״ש קיי בבאר שבע . הוא חוקר בתחום הפילוסופיה של החינוך ופרסם מאמרים רבים בתחומי החינוך והכשרת מורים . ספרו האחרון בשביל ( י ) הכשרה להוראה יצא לאור בשנת 2014 בהוצאת מכון מופ״ת ( הספר ראה אור בגרסה מעט שונה באנגלית בהוצאת Sense בשנת . ( 2012 ספרו טכנאות כחזון בהכשרת מורים יצא לאור בשנת 2005 בהוצאת הספרים של אוניברסיטת בן - גוריון בנגב . פרופ׳ בק כיהן כנשיא המכללה האקדמית לחינוך ע״ש קיי ( , ( 2009 – 1992 שימש פעמים מספר ראש רמ״א ( מועצת ראשי המכללות האקדמיות לחינוך ) , והיה ראש תחום איכות במכון מופ״ת . הוא חבר בתחום מדיניות החינוך במכון טאוב ובוועדה האקדמית המייעצת של ארגון “ קדימה מדע World ORT – ״ . פרופ׳ יהושפט גבעון הוא בעל הכשרה אקדמית במדעי המחשב . עשה מחקר ממושך ביסודות השימושים במדעי המחשב ובדרכי הוראתם ובהכשרת מורים בשימושי תוכנה בכלל ובשימושי תוכנה בחינוך בפרט , כמו כן עסק בביסוס הקשר התאורטי והמעשי בין מדעי המחשב לבין האוריינות הקלסית .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר