ראשית דבר

עמוד:VI

אפשרית שאינה הכרחית . הביאורים מראים כיצד המשנה מוסיפה ומרחיבה בראיית ההכרה מעבר לאותם ארגזי הכלים הפילוסופיים שהובהרו ובוארו בעבר , כל זאת בעזרת הגדרות , מושגים , קטגוריות , תארים , אופנים , אפיונים , יחסים וכו . ' הביאורים מכוונים לנושאים רבים מתופעות טבע למינן ולסוגן , להתחוללותו של יחיד האדם , כמין מן החי עם חירות ומוסר , ממציאות אפשרית למגבלות החופש , מהגדרות הכרתיות כמו משמעויות פועלות לנפשגוף יחידנית רציפה ומשתנה . הביאורים צמודים למילות כתבי המשנה הסדורה לאורך כל חלקיה השונים . הביאורים המלווים לסוגיהם מרכיבים את הפסיפס המאיר של פילוסופיה טרנסצנדנטית בונה . מתודת חינוך לימוד של המשנה בנויה מאינטראקצייה מתמדת בין פרקי המשנה במרחב חלל יסודותיה . המתודה ניתנת ליישום באפליקציות שונות המופנות לרבדים אחדים . החל ברובד המשמש ליחיד מצפן אישי לשיפור באיכות אושרו ולקהילה בכוליותה , באופן התנהלותה השוטפת , להיותה מגשימה בפועל את ייחוד מהותה , וכלה ברובד המשמש תבנית חינוכית פעילה ומעשית מהגיל הרך לאדם הבוגר . מתודת המשנה אמורה להתעדכן מעת לעת בהתאם לשינויים המתרחשים בקהילה והסביבה , וכפי שאפלטון האתונאי אומר לקליניאס : "ששום דבר מן הדברים לא נסתיים מתוך שהוא נעשה , נרכש או נוסד : רק לאחר שמצאת את השיטה שמדי פעם בפעם תבטיח קיומה המושלם של יצירתך , מותר לך להאמין שעשית כל מה שהיה עליך לעשות . " 7 כ ת ב י א פ ל ט ו ן , החוקים י"ב , עמ' 411

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר