ראשית דבר

עמוד:IV

תהיינה בנות אל מוות ואלוהיות , ויקנה לעצמו חיי נצח במלוא השיעור שניתן לטבע האנושי להשיגו : ובאשר הוא מטפח בכל עת ושעה את חלקו האלוהי , ונותן כבוד ויקר לאותו שר השוכן עמדו , הריהו מאושר מאין כמותו" , כאמור במשלי על ידי שלמה בן דוד : "אשרי א › ם מצא חכמה ›› ... כיה ›› כי נעם וכל נתיבתיה שלום : עץ ח › ים היא למחזיקים בה ותמכיה מא . "ר › המשנה הסדורה בנויה מכמה חלקים . החלק הראשון הינו הקדמה , המכילה הסבר לכתיבתה ולמשמעותה , וכלים המאפשרים את הבנתה . החלק השני הינו היכל טרנסצנדנטי אימננטי , אשר גבולותיו וממדיו דינאמיים , והוא מוגדר על ידי עשרה יסודות , שהם אידיאות אמיתיות המובאות כהכרות טהורות . יסודות אלו הם גם היכל וגם מפתח להרחבת האופק והעומק של ההכרה האנושית , האישית והחברתית קהילתית . החלק השלישי נמצא בתוך ההיכל הטרנסצנדנטי של היסודות , ומורכב משלוש משניות פילוסופיות רוחשות , הכתובות בצמצום רב כדי להכיל את מרב אפשרויות קיום תופעת האנושות במרחב . המשנה הראשונה , מכוונת ליחיד האדם באשר הוא , משנה סדורה : כללית ) אישית . ) המשנה הראשונה , משנת היחיד , הינה כללית , מאחר שעיקר מכוון שלה הוא איכות אושרו של בן האנוש היחידני , המשתנה , הפרט , האדם באשר הוא , בקהילתו ובסביבתו המשתנה . המשנה רואה בקהילה , בחברה , ערך עליון , אשר מהותה — שיתוף שיח המעניק ליחידי הקהילה את אושרם . לכן המשנה הראשונה היא כללית , ואילו שתי המשניות שלאחריה הן נגזרות של 5 שם , עמ' 605 6 מ ש ל י ג , יג-יח

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר