ראשית דבר

עמוד:I

ראשית דבר " אין אדם שליט ברוח לכלוא את הרוח" ( קהלת ח , ח ) נכתבה ונהגתה על ידי יהודה עתי באוגוסט 2004 ועודכנה בספטמבר 2014 משנה סדורה : א › ץ תקוה › א ( ץ זבת חלב ו › בש , ) הינה משנה פילוסופית כללית , אישית קהילתית , טרנסצנדנטית אימננטית מרכיבה › ב ( נה , ) המבארת את קיומנו הנכסף והאפשרי במרחב ובזמן הווייתי , מציאותי ואמתי של היחיד והקהילה בכל מקום על פני האדמה . המשנה בנויה ממבנה כללי גנרי הפועל בכל אדם וקהילה , המכיל מתודה מעשית לחינוך הפרט והקהילה , לראייה והכרה הולמת של היחיד את עצמו בסביבת חייו , בקהילתו , ובכך לשפר את איכות אושרו . שיטות ומערכות חינוך בחברה האנושית משתנות לאורך דרכה , כאשר קהילות חדשות מתהוות ואחרות מתפרקות . מתרחשת רבייה מואצת בכוכב הלכת ארץ , עם אותם משאבים ההולכים ומתכלים . 1 בסיום נאום הגנתו לפני מתן גזר דינו , אומר סוקראטס : "הנני מאמין כדרך שאף אחד מקטגורי איננו מאמין , ובידכם ובידי האל אפקיד דיני , לדונו כפי שייטב ביותר , גם לי גם לכם" ) א פ ו ל ו ג י ה , כתבי אפלטון , כרך , 'א עמ' . ) 230 "משנה סדורה : ארץ תקווה" רואה ומכירה בייחודיות הנצחית בכל 'יש' שהוא ובייחוד ב"יש" המופלא , האדם , מין מן החי , נפשגוף הכרתית התופסת את המציאות עם אמונה ותקווה . על אף ייחודו מהכרח טבעו האדם הינו חלק אחד מיני אינסוף פרטים ודברים המהווים את ההוויה הנמשכת , מרחב התופעות המשתנות . היחיד , הפרט , הינו שותף משתתף אינטגרלי במרחב , כאשר ממד איכות אושרו שזור בהדדיות בחיי קהילה וסביבה . הנני כותב את כתבי המשנה הסדורה "ארץ תקווה" במזל אלוהי , ומפקידה בשמחה בידי "יהוה אל עולם" ) ב ר א ש י ת כא , לג (

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר