אדמה, או: חתונת הדמים

עמוד:11

אדמה , או : חתונת הדמים " סירה שנייה ניגשה , ומשקופית תלויה עליה . 'קבוצת עבודת אדמה' היה כתוב עליה באותיות אש . מייד צף ובא גוש אדמה גדול , בצורת חצי עיגול . עליו עמדה קבוצה גדולה : 'עבודת האדמה . ' היא הציגה אדם חזק , כפוף על מחרשתו , ונועץ אותה באדמת הטרשים . גמל גאה מושך את המחרשה בכל כוחותיו . למטה היתה כתובת באותיות אש , בחצי עיגול , כתובת זו : 'לא בשפיכת דמי האחרים רכשנו לנו שוב את ארצנו , כי אם בזיעת אפינו . ' מחזיר האור האיר את הקבוצה . היא נדמתה כחצובה מסלעי ירושלים . זאת היא העתקה מהקבוצה הידועה מעשה ידי רבן , הנמצאת אצלנו בבית נכאת 'בצלאל . ' קבוצה זו וגם אלה שתראו אחר כך נעשו מעיסת נייר על ידי חבורת אומני 'בצלאל " . ' ( בוריס ש"ץ , "ירושלים הבנויה , 1924-1917 , " בני כצלאל , ירושלים , עמ' ( 159 א . ארץ ואדמה : שמונה עשרה פעמים מוזכרת המילה "ארץ" בפרק א' של ספר "בראשית . " עוד ארבע פעמים מופיעה המילה בפתח פרק , 'ב בטרם תפנה מקומה למילה האחרת , "אדמה , " אשר מכאן ועד סוף פרק ד' ( עד הולדת אנוש - "אז הוחל לקרוא בשם ה ("' היא המילה הבלעדית כמעט החלה ( שלוש עשרה פעם ) על הקרקע ( שהיא מילה מאוחרת הרבה יותר , שאינה מצוינת בתנ"ך לפני "מלכים א . ("' אמת , פעם אחת מופיעה המילה "אדמה" בפרק , 'א וזאת בהקשר ל"רמש האדמה למינהו" . ( 25 , 'א ) ומייד לאחר מכן , "ויאמר אלוהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו " ... ( , 'א . ( 26 התגנבותה של מילה "אדמה" בסמוך לבריאת האדם ובזיקה חד פעמית לרמשים ( שמא הזיקה לרימה ולתולעה שאוכלים באדם המת (? אינה מקרית ו / או נטולת משמעות . מושג האדמה נבדל ממושג הארץ בגין הברית הלשונית והאידיאית שבין אדם ואדמה , להבדיל ממושג הארץ כמושג אל אנושי . ... " ואדם אין לעבוד את האדמה , " אומר פסוק 5 של פרק ב' ובזאת מציג בפנינו את הזיקה האומרת : אדמה היא ארץ המעובדת בידי אדם , או - ארץ שהאדם עובד אותה . שני פסוקים לאחר מכן , "ויצר ה' אלוהים את האדם עפר מן האדמה : " ... עתה , לא האדם הוא זה המקנה משמעות לאדמה , כי אם האדמה היא זו שמקנה משמעות לאדם . מכל כיוון שהוא , שתי המילים הללו , שכמעט חופפות - "אדם" ו"אדמה , " מרכיבות יחד שדה משמעותי : אדם הוא אדמה ואדמה היא אדם . רק בהקשר זה של תלות , צמחי הארץ הופכים לצמחי אדמה , שפירושם "כל עץ נחמד למראה וטוב למאכל ועץ החיים בתוך הגן ועץ הדעת טוב ורע " . ( בי , . ( 10 רוצה לומר , עצים הנראים נכתב ב 2000

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר