פתח דבר

עמוד:10

שאותה מובילים בעמותה עו״ד ציפי נגל–אדלשטיין , מנכ״ל העמותה , וצוותיה המקצועיים . אך אין בכך די : לטעמנו נדרש גם מאמץ להבנה תיאורטית , הן של התופעה והן של הדרכים המיטביות להתמודד איתה . העבודה האינטגרטיבית וארוכת השנים שלנו עם הילדים , שנקודת המוצא התיאורטית שלה פסיכואנליטית–התפתחותית , אפשרה לצוות הוותיק , המרוכז בשלושת הגנים הראשונים בחולון , לרכוש ניסיון קליני רב בכל אחד מהתחומים הטיפוליים והחינוכיים , להעמיק בהבנת חשיבותה של האינטגרציה הרב–מקצועית לילדים אלו , להמשיג מודל פסיכואנליטי–התפתחותי למענה הטיפולי הכולל את המרחב הגני–חינוכי כסביבה טיפולית , ולפתח חשיבה תיאורטית . בעבור הילדים הבוגרים בחולון הוקמה עם הזמן מערכת המשך בכיתות חינוך מיוחד מ–א' עד י"ב , המתכנסות בבתי ספר רגילים . המערך הלימודי והטיפולי בכיתות אלו מלווה ביחידה מייעצת של פסיכולוגיות קליניות ( שפ , ( ח" העובדת באוריינטציה האמורה ומנוהלת , בשיתוף העמותה , בידי נחמה פבר בן פזי . אפנה כעת את מבטי מהמסגרת המקצועית אל הילדים , ומשם אל הספר : הפוטנציאל להתפתחות מתממש במציאות החיצונית , בעולם הפנימי ובמרחב הביניים שביניהם , וכל זאת לאור נקודת הייחוס המארגנת והבוראת של הקשר והתקשורת עם הקרובים המשמעותיים . אצל ילדים מהקשת האוטיסטית אנו פוגשים קושי בכל אחד מהיבטים אלו . נמצא קושי ביכולת להפריד ולחבר במגוון תחומים : בעיבוד הסימולטני של גירויים , בארגון הגופני , בהבחנה בין " אני" ל"לא–אני , " בפענוח רגשות וביטוים ליצירת קשר , ביכולת לחבר בין תחושות ומשמעות ליצירת שפה ועוד . ספר זה מתמקד בתיאור ובהמשגה של קשיים אלו ובטיפול הרב–מקצועי בהם . בנוסף , פרקי הספר משתפים גם בחווייתם של המטפלים , בדיאלוג המקצועי והבין–מקצועי , באופן התפקוד בגן כסביבה טיפולית ועוד . ההיריון מרובה העוברים של הספר היה מורכב ביותר , והוא יכול לשמש כבבואה לקשיים אנושיים , כמו גם למהותה של העבודה בגן . ראשיתו , כמו כל דבר אחר בגן , מדאגה לילדים . בחרדה ובהיסוס רב "נדחפנו , " מתוך מצוקה טיפולית , לפנטזיה על היריון מקצועי בדמות

עמותה לילדים בסיכון : מרכז לטיפול וחקר באוטיזם


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר