1 שלושה דברים מפתיעים על שינוי

עמוד:12

אצל בוס שיעיר אותו פעמיים בלילה בצרחות , וידרוש ממנו לבצע כמה מטלות אדמיניסטרטיביות פעוטות ? ( ומה תגידו אם בכל פעם שתלבשו בגד חדש הבוס יירק עליו (? ולמרות זאת , אנשים אינם מתנגדים לשינוי העצום הזה — הם מתנדבים לעשות אותו . במהלך חיינו , אנחנו מאמצים הרבה שינויים גדולים — לא רק תינוקות , אלא נישואים ובתים חדשים וטכנולוגיות חדשות ומשימות חדשות בעבודה . ואולם , התנהגויות אחרות הן עקשניות להכעיס . אנשים ממשיכים לעשן וילדים משמינים והבעל שלך אף פעם לא זורק את החולצות המלוכלכות שלו לסל הכביסה . כך שיש שינויים קשים ושינויים קלים . מה מבדיל בין אלה לאלה ? בספר זה אנחנו טוענים שלשינויים מוצלחים יש תבנית משותפת . הם דורשים ממי שמוביל את השינוי לעשות שלושה דברים בבת אחת . הזכרנו כבר אחד משלושת הדברים הללו : כדי לשנות התנהגות של מישהו , צריך לשנות את מצבו . כמובן , המצב איננו כל העניין . אפשר לשלוח אלכוהוליסט למכון גמילה , שם הסביבה החדשה תעזור לו להפסיק לשתות . אבל מה קורה כשהוא יוצא משם ומאבד את ההשפעה הזאת ? אתם יכולים לראות עלייה בפריון העבודה של נציגי המכירות שלכם כאשר מנהל המכירות בולש אחריהם , אבל מה יקרה אחר כך , כשהמצב יחזור לקדמותו ? כדי שהתנהגותם של יחידים תשתנה , צריכים להשפיע לא רק על הסביבה שלהם אלא גם על לבם ועל מוחם . הבעיה היא זו : בדרך כלל הלב והמוח אינם מסכימים ביניהם . בלהט . . 4 קחו לדוגמה את קלוקי , שעון מעורר שהמציאה גאורי נאנדה , סטודנטית במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס . ( MIT ) קלוקי איננו שעון מעורר רגיל — יש לו גלגלים . מכוונים אותו בלילה , ובבוקר כשהשעון מצלצל הוא מתגלגל , קופץ מהכוננית ומתרוצץ בחדר , ומאלץ אתכם לרדוף אחריו . דמיינו את המחזה : אתם זוחלים בחדר השינה בתחתונים , מנסים לתפוס שעון נמלט ומקללים . קלוקי מוודא שאתם לא תכבו אותו ותמשיכו לישון עד שיהיה מאוחר מדי . ומתברר שאנשים רבים באמת פוחדים שזה יקרה , מפני שהם קנו כ 35 , 000 יחידות , ב 50 דולר האחת , בשנתיים הראשונות של קלוקי בשוק ( על אף שהשיווק היה מינימלי . (

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר