1 שלושה דברים מפתיעים על שינוי

עמוד:11

התוצאות ולראות כמה פופקורן אכלו אנשים שונים — היו שאכלו מעט , אחרים אכלו הרבה , והיו אנשים שאכלו כאילו ביקשו לבדוק את גבולות היכולת הפיזיים של הבטן האנושית . עם נתונים כאלה , מתבקש להסיק מסקנות . יש אנשים שאוכלים חטיפים בצורה סבירה , ואילו אחרים הם זללנים גדולים . מומחה לבריאות הציבור שיבחן גם הוא את הנתונים , יהיה בוודאי מוטרד מאוד בגלל הזללנים . אנחנו חייבים לדרבן את האנשים האלה לאמץ התנהגות בריאה יותר של אכילת חטיפים ! בואו נמצא דרכים להראות להם מהם הסיכונים הבריאותיים של הזלילה הזאת ! חכו רגע . יש פתרון הרבה יותר פשוט : אם אתם רוצים שאנשים יאכלו פחות פופקורן , תנו להם מכלים קטנים יותר . כך לא תצטרכו לדאוג לידע שלהם או להתנהגות שלהם . אפשר לראות כמה קל להפוך בעיה קלה של שינוי ( הקטנת המכלים ) לבעיה קשה של שינוי ( לשכנע אנשים לחשוב אחרת . ( וזו ההפתעה הראשונה לגבי שינוי : מה שנראה כמו בעיה של אנשים הוא לעתים קרובות בעיה של מצב . . 3 הספר הזה נועד לעזור לכם לשנות דברים . אנחנו בוחנים שינוי בכל הרמות — אישית , ארגונית וחברתית . אולי אתם רוצים לעזור לאח שלכם להתגבר על ההתמכרות שלו להימורים . אולי אתם צריכים שהצוות שלכם בעבודה יעבוד בצורה חסכונית יותר בגלל תנאי השוק . אולי הייתם רוצים שרבים יותר מבין השכנים שלכם ירכבו על אופניים לעבודה . בדרך כלל הנושאים הללו זוכים לטיפול נפרד — למנהלים הבכירים מייעצים " לשנות את שיטת הניהול , " לאנשים יחידים לפנות ל"עזרה עצמית" ובפעילים מאיצים " לשנות את העולם . " חבל , מפני שלכל המאמצים לשינוי יש משהו משותף : כדי שיתחולל שינוי , מישהו חייב להתחיל לפעול בצורה שונה . אחיכם חייב להישאר מחוץ לקזינו . העובדים שלכם חייבים להתחיל להזמין כרטיסי טיסה במחלקת תיירים . בסופו של דבר , כל המאמצים לשינוי מסתכמים במטרה אחת : האם תצליחו לגרום לכך שאנשים יתחילו להתנהג בדרך חדשה ? אנחנו יודעים מה אתם חושבים — אנשים מתנגדים לשינוי . אבל זה לא כל כך פשוט . מדי יום נולדים תינוקות להורים , שמשום מה מקדמים בברכה את השינוי . חשבו על עוצמתו של השינוי הזה ! האם יש מישהו שמוכן לעבוד

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר