מבוא חיים פנימיים

עמוד:8

המזכיר נחרד מהמחשבה שרבו ייוותר לבדו בערב הזה , ליל הסדר . קשה היה לו להשלים עם המחשבה שהרבי יקדש לבדו , יקרא את ההגדה לעצמו וישתה ביחידות את ארבע הכוסות . ברחוב , מחוץ לחדרו של הרבי , המתינו עוד עשרות חסידים , שכמו המזכיר סירבו לעזוב את רבם לבדו בחדר עבודתו . מחדרו הסגור הוא לא ראה אותם , אולם יכול היה לשמוע את ההמולה . 4 בכל אחד ואחד ממאות בתי חב"ד שהקימו שלוחי הרבי ברחבי העולם , יש לליל הסדר תפקיד מרכזי . גם בקרב יהודים האדישים ליהדותם מתעורר בערב החג הרצון להסב יחדיו סביב שולחן אחד . אולי מדובר במסורת אבות או בזיכרון היסטורי מעומעם . המאמינים יאמרו כי מדובר בצמא פנימי ועמוק של הנשמה . תהא הסיבה אשר תהא , ליל הסדר הוא הזדמנות טובה לשלוחים לשמר את הפינה החמה , ולהעניק טעם של חג עם ניחוח חסידי לכל מי שמוכן להסתופף בסדרים ההמוניים . יציאת מצרים , הדגיש הרבי פעמים רבות , אינה אירוע מקראי היסטורי בלבד , אלא אתגר תמידי לכל אדם . במחשבה החסידית , יציאת מצרים מבטאת בין היתר תהליך פסיכולוגי של יציאה מהמצרים האישיים . שחרור מהגבולות של הנורמות הרווחות , דעת הקהל , הלחצים החברתיים , והתגברות על המשיכה של הרע הפנימי . יציאת מצרים משקפת חירות 5 רוחנית , הנחשפת תוך כדי שחרור מן הכבלים הגשמיים . כדי לחשוף מעט מהחירות הזאת של התחברות לצדדים הרוחניים , לגילוי נוכחות הבורא בעולם , הרבי ביקש מחסידיו שלא להותיר אף לא יהודי אחד לבדו . שלא יהיה יהודי שלא תהיה לו האפשרות לקיים את הערב הראשון של פסח כהלכתו . כל אחד מהשלוחים שיצא לדרכו ידע כי זו אחת ממשימותיו החשובות . ביטוי מובהק לשליחות הזאת היא מכולה ובה טון של מצות , אלפיים בקבוקי יין ואלפי ק"ג של מיני מזון כשרים לפסח , העושה את דרכה מדי שנה ממצרים , דרך סרי לנקה עבור לקולקטה במערב הודו , ומשם דרך היבשה לנפאל , שבה נערך ליל הסדר הגדול והמאובטח בעולם , בהשתתפות כאלפיים מטיילים . חזקי ליפשיץ , עורך הסדר , מספר כי הוא מתחיל להתכונן לאירוע כשלושה חודשים לפני החג , וללא ספק זה האירוע החשוב לו ביותר 6 במהלך השנה . לקראת הפסח , הוא , כמו שלוחים אחרים , מקפיד לוודא

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר