תכניות הנחיה לסינגור אצמי לסטודנטים

עמוד:202

האקדמיים . לקות למידה לא צריכה למנוע מהאדם לפנות ללימודים גבוהים , ועם תמיכה ומידע מתאימים ושימוש יעיל בסינגור עצמי עשוי הסטודנט לסיים בהצלחה את לימודיו ולהשיג את יעדיו . מיתוסים בס'נגור עצמי של 00 ח נ ם' 0 גולדהמר וברינקרהוף ( Goldhammer & Brinckerhoff , 1993 ) מציגים ארבעה מיתוסים הקשורים לסינגור עצמי של סטודנטים . הם מתארים כל מיתוס ומגיבים עליו , כדי להדגים מהו השימוש הנכון בסינגור עצמי על ידי סטודנטים . מיתוס : 1 עדיף להימנע מהתיוג של "לקות למידה , " כי תיוג כזה הוא הרסני להערכה העצמית של הסטודנט . רק מעטים יטענו , שסטודנטים מפיקים תועלת מעצם התיוג . עם זאת , לסטודנטים יש יתרון ברור , כשהם מודעים לקשיים שלהם ולדרכי ההתאמה על פי החוק . החוק האמריקני מבהיר שלסטודנטים עם לקויות יש זכויות , ומסגרת הלימודים חייבת לערוב לשמירת הזכויות האלו . ( 1973 Section 504 , The Rehabilitation Act , ) גם החוק הישראלי יכול להתפרש כך . ב '' חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ"ח , " 1998 יש התייחסות ישירה לצורך לעגן את זכותו של האדם להשתתפות שוויונית ופעילה בחכרה ו"לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים , באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית , בפרטיות ובכבוד , תוך מיצוי מלוא יכולתו . " החוק מאפשר העדפה מתקנת , שבאה לתקן הפליות קודמות ושנועדה לקדם את השוויון של אנשים עם מוגבלות . נוכל להבהיר זאת באמצעות הדוגמה הבאה : סטודנטים עם בעיות קשב ( ADD ) ילמדו טוב יותר כשיצומצמו הגורמים החיצוניים המסיחים את דעתם . לכן זכותם להיבחן בחדר נפרד , ללא גירויים שמיעתיים או חזותיים מפריעים , וזאת כדי שיוכלו להפגין ביעילות את ידיעותיהם . בהקשר למיתוס הזה מציגים גולדהמר וברינקרהוף ארבע המלצות לסטודנטים עם ליקויי למידה א-. . דע כיצד לתאר את לקות הלמידה שלך , כולל תחומי החוזק והחולשה הלימודיים שלך , בפני קהלים שונים ( מרצים , סטודנטים אחרים , חברים . ( ב . התחל לקבל את המונח "לקות למידה" כמתאר קשיים וכמאפיין את דרך הלמידה שלך . אל תיתן למונח הזה לקבוע את הזהות שלך . ג . בחר במגוון של התאמות העשויות לאפשר לך להוכיח את ידיעותיך , וזאת על בסיס האבחון שעשית . נסה התאמות שונות ואז החלט אילו מהן עוזרות לך . ד . קרא על מבוגרים אחרים עם לקויות למידה שהצליחו בלימודים גבוהים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר