תכניות הנחיה לסינגור עצמי לתלמידים

עמוד:198

ואת מיומנויות הסינגור העצמי שלהם , משמשים מודלים לתלמידים מהכיתות הנמוכות יותר . . 4 מתן הזדמנות לשיפור המיומנויות של סינגור עצמי מוטמע בתוך הפעילויות מחוץ לחדר הכיתה , כמו פנייה לרשויות מקומיות כדי לקבל רשות להציג את התכנית בכנס ארצי , או פנייה אישית של תלמידים למכללות שאליהן הם מעוניינים להירשם ובקשת מידע על שירותי התמיכה . . 5 יצירת תרבות בית ספרית התומכת בסינגור עצמי . מנחי הקבוצה יצרו גם קשרים עם מורים כלליים בקהילה , כדי לבחון איך לטפח מיומנויות של סינגור עצמי בקרב תלמידיהם וכיצד להיענות לבקשות שלהם להתאמות לימודיות . תכנית "להתחקות אתרי מסתרי לק 1 ת הלמידה \!/ ל \ " ( Crouse , 1996 ) זוהי תכנית מקוונת , הזוכה להפניות מאתרים רבים ברשת האינטרנט העוסקים בלקויות למידה . התכנית כוללת מדריך ללמידה עצמית לילדים עם לקויות למידה , ובה הבלש , שנשלח על ידי הסקוטלנד-יארד , מסייע לילד להתחקות אחרי מסתרי לקות הלמידה שלו . הילד מוזמן לפקוח את עיניו ואוזניו , לגלות כיצד המוח שלו פועל וכיצד הוא יכול לעזור לעצמו ללמוד טוב יותר . לתכנית 12 פרקים הכוללים גם דפי עבודה ושאלות חזרה ללומד , המסייעים לו להעמיק את ידיעותיו ולבחון אותן . האיורים המעטרים את התכנית הם פרי עטה של ילדה בת , 10 והם מדגימים את צעדיו של הבלש בהתחקות אחרי מסתרי לקות הלמידה . להלן תיאור התכנים בכל אחד מפרקי התכנית : פרק ת מהי לקות למידה ומי הם האנשים המפורסמים עם לקויות למידה ? פרק 2 מהם הגורמים ללקויות למידה ? פרק : 3 הפער בין יכולת להישגים והשוואת הפער לתת הישגים . פרק ; 4 עיבוד הוא המפתח למסתורין : ערוצי חישה , עיבוד חזותי , עיבוד שמיעתי , ערוצים קוגניטיביים , עיבוד סדרתי , עיבוד מושגי , מהירות עיבוד . פרק : 5 שימוש בהתאמות : הכוחות שלך , התאמות ללקויות שונות ( כמו לקות למידה חזותית , שמיעתית , סדרתית , מושגית וזמן עיבוד . ( מהו סגנון הלמידה שלך ? פרק . 6 סוגיות אחרות הקשורות ללקויות למידה : הערכה עצמית נמוכה , בלבול חברתי , תקשורת וקשב . פרק נ- אינטלגנציה מול . 1 Q שבע האינטלגנציות .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר