ד. מדיסוננס ועד לאושר

עמוד:189

באופן סובייקטיבי , תפיסה המושתתת על שקלול איכויות מחולליו הייחודיים , כמבואר לעיל . כמובן , ככל שמספר המתקשרים גדול יותר , הסיכון לדיסוננס גדול יותר . הפער לא נובע רק מהפער האישי הקיים בכל אחד , אלא גם מהמצב הנפשי-גופני הכולל ( תודעה חברתיתקהילתית ) של האינטראקציה ביניהם עד כה , כהוויה פועלת הומוגנית האמורה לתקשר באחדות הפרספציה בעת מפגשם בסביבת חייהם . קהילה , מהכרח טבעה , מבקשת למצוא לה מכנה משותף הכרתי , מודע ושאינו מודע , המשמר את "אחדותה . " לכן , דיסוננס גבוה בתקשורת בין חבר בני-אדם הינו מצב מסוכן ביותר , מאחר שהוא יכול להוביל , בקלות ובמהירות , למכנה משותף מוסרי נמוך ביותר ( מאפייני איכות המוסר , ( המושתת על פחדים ושנאה קולקטיבית , למען שמירת אחדותה של הפרספציה הקולקטיבית של הקהילה . במצבים מעין אלו יכולים יחידים מעטים השולטים על הכלל , כאמור לעיל , לשתק את הציבור ולהוביל את ההמון למלחמות איומות ונוראות ולתקופות סבל ארוכות . לכן כדאי ליחיד ולקהילה להקטין את הפער הקיים בתוכם בין איכות הכרתם הפוטנציאלית מקסימלית לאיכות הכרתם המעשית-נסיונית ולפעול באופן המשקף את מצבם הנפשי-גופני ההולם . הפלטפורמה בכללותה , ולא רק החושים , היא המאפשרת ליחיד לפעול כתופס מציאות , אך כדי לפעול בהרמוניה וביתר אושר על היחיד לתפוס את מציאותו באופן אובייקטיבי והולם . ככל שיתמידו בראיית המציאות דרך מישורי אימננטיות של המחוללים , כך תתבהר ותיראה לבני האדם המציאות האובייקטיבית , והם יחיו כיחידים וכקהילה את דרכם במוסריות ראויה ובדרגת אושר גדולה ומתמידה יותר . כפי שמהותו של היחיד מוגדרת על-ידי פעילויותיה ( אקסיומה , 7 עמ' , ( 19 ופעילויותיה משמען שינוי באנרגיית חיותו ( אקסיומה , 3 עמ' , ( 19 כך גם מהותה של המציאות מוגדרת על-פי פעילויותיה . לכן , השינויים הבאים עלינו במציאות הם ודאיים , וחשוב ביותר שהאידיאליסטים-

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר