לימודים לתואר ראשון

עמוד:14

שירןת לציבןר על האוניברסיטאות לשמש יותר מאשר מרכזי לימוד ומחקר . עליהן להפנות את משאביהן גם לפתרון בעיות היסוד של הציבור - יותר משהן עושות כיום * * * . ניסיתי לסכם אחדים מהנתונים המצביעים על הצורך בשינוי . יותר ויותר צעירים בישראל ובשאר ארצות המערב מסיימים את לימודיהם בלי שיצוידו כהלכה לקראת המשך לימודיהם באוניברסיטה או העסקתם במשרות שיש בהן מידה של תחכום . בעיית הרמה וההישגים בלימודים הפכה לעניין בעל חשיבות לאומית . במערב יש הטוענים שעל תהליך הלימוד להיות מהנה ומענג . גישה מעין זו היא בלתי יעילה . המוח האנושי הוא האבר הפחות משתף פעולה בגופנו . הוא אינו נענה לגירויים מהנים והוא תובע תרגול ומאמץ קשים וממושכים . לימןדים לתןאר ראשןו שש מבין האוניברסיטאות בישראל ( לא מניתי את מכון וייצמן מאחר שהוא אינו כולל במסגרתו לימודים לתואר ראשון ) מציעות לתלמידי התואר הראשון מתכונת לימודים זהה פחות או יותר . ממבט ראשון נראה כאילו קיימת חפיפה רבה בין המוסדות השונים במסגרת לימודי התואר הראשון . אני תוהה אם בעידן הטכנולוגי והתקשורתי שבו אנו חיים , אין בידינו דרכים יעילות יותר להקניית התואר הראשון .

מקס רואו


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר