דבר העורכות

עמוד:13

קולותינו כעורכות הספר - יהודית , ראש התכנית ואריאלה , החברה בצוות מראשית הדרך מבטאים מסע זה : יהודית : "במסמך הסיכום שכתבתי בקיץ של שנת - 2002 לאחר שהסתיימה שנת הפעילות הראשונה בתכנית שח"ף - השתמשתי בדימוי של מי שזה עתה ירדה להפוגה ראשונה במסע שיט אתגרי על פני מים סוערים . במסע הזה יש עליות ומורדות , והאינטנסיביות , גם היום , אינה מאפשרת הרבה רגעים של מנוחה והירגעות . גם המסע האישי שלי , בתוך הקבוצה , היה סוער ובמהלכו נחשפו קצוות רבים , שהמהלך הרגיל של החיים והעבודה השאיר אותם חבויים במשך שנים רבות . זהו מסע פנימי וחיצוני גם יחד , וההתמודדות אינה מפרידה בין מרחבים שונים אלה . כראש הקבוצה ניסיתי לאפשר מסע המדלג על מהמורות בולטות , מחפש אחר הערוצים שבהם כל אחד יכול למצוא עניין , אבל מבלי לשכוח את הדרך המשותפת ומבלי לחשוש גם מהעימותים הבלתי נמנעים כדרך שכזו . אני אישית מודה על הזכות שנפלה בחלקי להיות שותפה לתהליך כה ייחודי . " אריאלה : "שיתוף חינוכי פעיל נשמע יפה כהצהרה פדגוגית , אבל אינו פשוט כלל בחוויית היום-יום . כדי להיכנס באמת ובכנות לתהליך כזה של ניסוי והתחדשות הרגשתי שאני אמורה לפשוט מעליי את בגדי הניסיון המוכרים והבטוחים , ולהתחיל מחדש , עירומה משהו וחשופה מחדש לפגיעות של חוסר בטחון ואי-ודאות , המהסה את הקול הבוטח והיודע שלי . במבט לאחור זו הייתה חוויה מעצימה אבל גם מלמדת ענווה . לפני ארבע שנים הצטרפתי להוצאת הספרים של מכון מופ"ת כעורכת מדעית , ומצאתי את עצמי בתהליך עבודת העריכה על הספר , מתכוננת על עצמי ועל עצמנו גם מבחוץ , כבבואה הנשקפת אליי מן המאמרים השונים שנכתבו בידינו . אני שמחה שהחברות ארוכת השנים שלנו כחברות צוות שח"ף עמדה היטב במבחן תהליך העריכה המייגע . " היום ( 2008 ) נראה לנו שאנו יכולים להציע לקהילה המקצועית , עשייה מעניינת ואמירה בהירה יותר כלפי תפיסות וכיוונים בהכשרה להוראה . בשבילנו זו אתנחתא בלבד . החיפוש והבירור הינם סימני הדרך שלנו במשך כל התהליך , ועם זאת נוצר מודל עבודה של קבוצה מקצועית השותפה בעשייה ובלימוד משמעויותיה ומתווה דרכים חדשות בהוראה ובלמידה . ספר זה הוא אפוא אחד הביטויים לכך .

מכון מופ"ת

המכללה לחינוך על שם קיי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר