מבוא

עמוד:7

כמו כן מצורפים לתכנית : תקנון משרד החינוך בתחום המשמעת רשימת סרטים אשר יסייעו למורה לטפל בנושא המשמעת רשימה ביבליוגרפית מותאמת לסטודנטים . המלצות להרכבת קורס » ם מתון התכנ » ת : כל חלקי התכנית נוסו בכל מיני דרכים במסגרת קורסים בנושא המשמעת בבית הספר במכללות ( שנה ג ( ' במסלולים שונים , או במסגרת קורסי ליווי בקליטה למורים בשנה הראשונה לעבודה . לאור הניסיון שנרכש מובאות להלן כמה המלצות להרכבת תכניות לימודים לקורסים או לסדנאות בנושא . . 1 מומלץ לבנות תכנית במתכונת סדנה המשלבת א . חומר תאורטי ב . תרגילים ג . ניתוח של אירועים שמביאים הסטודנטים מן העבודה המעשית . בדרך זו יבוא לידי ביטוי השילוב בין תאוריה למעשה . . 2 מומלץ לצרף כמה גישות בתכנית על פי השיקולים האלה.- א . צורכי הסטודנטים : צרכים אלו ייבדקו בשיחת פתיחה של לימוד הנושא . ציפיות הסטודנטים משקפות את מידת החשיפה המעשית והתאורטית שלהם לנושא . ב . צורכי המסלול : אלה כוללים את המאפיינים והבעיות הייחודיות של אוכלוסיית היעד להוראה , בכל מסלול , בתחום המשמעת בבית הספר . ג . העדפותיו וכישוריו של המורה ככל שהשכלתו והכשרתו של המורה כוללות ידע רחב יותר על התאוריות המופיעות בתכנית וכישורי הנחיה והדרכה מיומנים , כן יוכל לעסוק בגישות רבות יותר ולהפעיל תרגילים מסוגים רבים יותר . ד . הזמן והמשאבים המוקדשים ללימוד הנושא : אופיה המודולרי של התכנית מאפשר לגזור ממנה , מצד אחד , תת פרק בודד ולהפעילו כסדנה מקוצרת המאירה פן ספציפי בנושא המשמעת ; ומצד אחר , ליצור כל הרכב שהוא של תת הפרקים ולהפעילו כסדנה ממושכת עצמאית או במסגרת הנושא "ניהול כיתה . "

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר