תוכן העניינים

עמוד:11

ט"ס אליוט פגמים בחינוך המודרני מנקודת מבט שמרנית קלאסית 427 ר ' ליווינגסטון החינוך כהטמעת חזונות של גדולה ודוגמאות של המובחר 428 א"נ ווייטהר החינוך ההומניסטי כהדרכה באמנות החיים 430 ה"ג גאדאמר חינוך ותרבות כבילדונג 432 ( Bildung ) מורטימר אדלר השכלה איכותית ושוויונית כבסיס לחינוך הומניסטי ואזרחות דמוקרטית 434 מיכאל רה מונטיין האדם הריבוני והפוריות של הרוח החופשית 438 ג ' ון סטיוארט מיל פיתוח האישיות האינדיבידואלית 439 ישעיהו ברלין חופש הפרט והאוטונומיה של האישיות : שתי תפיסות של חירות 441 פרידריך ניטשה מן העדריות אל האינדיבידואליות : הדיאלקטיקה של חירות ובשלות 443 פרידריך ניטשה כבודו של אדם ביכולתו לעצב את דיוקנו שלו 444 אברהם מאסלו חינוך הומניסטי לחיים אותנטיים של מימוש עצמי 445 קרל רוג ' רס על חינוך מאפשר , דיאלוגי ותומך 450 פול סטריין ילדים הם טובים : הם נעשים רעים בגלל התערבות המבוגרים 451 יעקב פרנקל הייחוד ששמו אני : טיפוח האישיות האותנטית בגישה רוג'ריאנית 452 פאול ריטר הנעה פנימית , שיתוף פעולה וגישה טיפולית כבסיס לחינוך החדש 453 רוב דרום שילוב הגישה הפרוגרסיבית והפסיכולוגיה ההומניסטית לכרי חינוך הומניסטי 456 אריך פרום החינוך הרדיקלי לפי סאמרהיל 460 אדיר כהן הרדיקליזם של קוזול : החינוך בסירוס ודיכוי האישיות 463 הרברט מרקוזה חינוך שוללני כתנאי להופעתו של הפרט החופשי בחברה החדשה 468 ניל פוסטמן החינוך זקוק לחזון ולא למכונה 470 פאולו פריירה פדגוגיה של מדוכאים : הומניזציה במציאות של דיכוי חברתי 472 פאולו פריירה הדיאלוג בפדגוגיית השחרור 476 יאנוש קורצ ' אק להבין פירושו לסלוח 479 מרטין בובר החינוך כדיאלוג בין אנשים שאנושיותם נוכחת במלוא הווייתה 483 מקסין גרין הומניזציה באמצעות האמנויות 485 נמרוד אלוני אתגריו של המורה הכולל בבית םפר הומניסטי 487

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר